Брандът Apple отново е най-скъпият в света

Apple притежава най-стойностния бранд в света, според актуална класация
(снимка: CC0 Public Domain)

Apple оглави класацията на най-скъпите марки в света BrandZ Top 100, съставена от анализаторите на компанията Kantar. Те са изчислили, че брандът Apple струва 947,1 милиарда долара, което е с 55% повече от 2021 г.

За последно производителят на iPhone зае първо място в тази класация през 2015 г., след което палмата на най-скъпите брандове държеше гигантът в онлайн търговията Amazon. В новото проучване марката Amazon е на трето място с оценка от 706 милиарда долара (+3% на годишна база), зад Apple и Google (820 милиарда долара, +78%).

Microsoft запазва четвърто място в класацията на Kantar. Марката на компанията от Редмънд е повишила стойността си с 49% през последната година, достигайки 611 милиарда долара.

Сред десетте най-ценни марки в света попадат още McDonald’s (197 милиарда долара), Visa (191 милиарда долара), Facebook (186 милиарда долара, собственост на Meta), Alibaba (170 милиарда долара) и Louis Vuitton (124 милиарда долара).

Общата стойност на всички марки в Топ 100 нараства с 23% на годишна база до почти 8,7 трилиона долара, което според авторите на класацията „вдъхва надежда, предвид ситуацията с висока инфлация и непредвидима глобална икономика”. По брой марки, включени в класацията, начело са САЩ, следвани от Китай и Европа.

Най-бързо растящата марка е Cartier, която поскъпва с 88% за една година до 10,1 милиарда долара. Брандът YouTube увеличава стойността си с 83% до 86,2 милиарда долара. Ръст има и Tesla, която поскъпва със 78%, за да достигне оценка от 80 милиарда долара.

Тази година 11 нови компании влязоха в класацията, включително Saudi Aramco (16-то място с 99,3 милиарда долара), индийската ИТ компания Infosys (64-то място, 33,6 милиарда долара), търговецът на дребно Target (90-ро място, 23,5 милиарда долара) и KFC (95-то място, 22,3 милиарда долара) . Morgan Stanley се класира на 100-то място с оценка от 21,2 милиарда долара.

Общата стойност на марките за потребителски технологии се увеличава с 46% до повече от 1 трилион долара. Сумарната стойност на марките за бизнес решения е 2,1 трилиона долара.

Коментари по темата: „Брандът Apple отново е най-скъпият в света”

добавете коментар...

  1. az

    да при изследване в сащ

Коментар