TechNews.bg
БизнесВодещи новиниКомпанииНовини

Брандът Apple отново е най-скъпият в света

Apple притежава най-стойностния бранд в света, според актуална класация
(снимка: CC0 Public Domain)

Apple оглави класацията на най-скъпите марки в света BrandZ Top 100, съставена от анализаторите на компанията Kantar. Те са изчислили, че брандът Apple струва 947,1 милиарда долара, което е с 55% повече от 2021 г.


За последно производителят на iPhone зае първо място в тази класация през 2015 г., след което палмата на най-скъпите брандове държеше гигантът в онлайн търговията Amazon. В новото проучване марката Amazon е на трето място с оценка от 706 милиарда долара (+3% на годишна база), зад Apple и Google (820 милиарда долара, +78%).

[related-posts]

Microsoft запазва четвърто място в класацията на Kantar. Марката на компанията от Редмънд е повишила стойността си с 49% през последната година, достигайки 611 милиарда долара.

Сред десетте най-ценни марки в света попадат още McDonald’s (197 милиарда долара), Visa (191 милиарда долара), Facebook (186 милиарда долара, собственост на Meta), Alibaba (170 милиарда долара) и Louis Vuitton (124 милиарда долара).


Общата стойност на всички марки в Топ 100 нараства с 23% на годишна база до почти 8,7 трилиона долара, което според авторите на класацията „вдъхва надежда, предвид ситуацията с висока инфлация и непредвидима глобална икономика”. По брой марки, включени в класацията, начело са САЩ, следвани от Китай и Европа.

Най-бързо растящата марка е Cartier, която поскъпва с 88% за една година до 10,1 милиарда долара. Брандът YouTube увеличава стойността си с 83% до 86,2 милиарда долара. Ръст има и Tesla, която поскъпва със 78%, за да достигне оценка от 80 милиарда долара.

Тази година 11 нови компании влязоха в класацията, включително Saudi Aramco (16-то място с 99,3 милиарда долара), индийската ИТ компания Infosys (64-то място, 33,6 милиарда долара), търговецът на дребно Target (90-ро място, 23,5 милиарда долара) и KFC (95-то място, 22,3 милиарда долара) . Morgan Stanley се класира на 100-то място с оценка от 21,2 милиарда долара.

Общата стойност на марките за потребителски технологии се увеличава с 46% до повече от 1 трилион долара. Сумарната стойност на марките за бизнес решения е 2,1 трилиона долара.

още от категорията

Intel поскъпна от слухове, че ще произвежда процесори за Apple

TechNews.bg

За първи път от 15 години Apple може да оглави пазара на смартфони

TechNews.bg

Наближава ли краят на ерата на Тим Кук в Apple?

TechNews.bg

Тим Кук може да напусне Apple още следващата година

TechNews.bg

В търсене на абсолютния финес: iPhone Air

Мария Малцева

Apple разширява сателитните възможности на iPhone

TechNews.bg

1 коментар

az 20/06/2022 at 11:42

да при изследване в сащ

Отговор

Leave a Reply to az