По-рано тази години прототип на електрически автомобил Mercedes-Benz, оборудван с тягова батерия от 100 kWh, успя да измине разстояние от повече от 1000 км без презареждане, пътувайки от Германия през италианските Алпи до южната част на Франция. Сега същата кола измина 1200 км в пореден експеримент, поставяйки нов рекорд.
Прототипът VISION EQXX е пътувал на север, като е тръгнал от Германия, продължил е през Франция, за да стигне до известната състезателна писта Силвърстоун в Обединеното кралство, съобщи Electrek.
В края на маршрута прототипът попада в ръцете на професионалния състезател Ник де Врис, който достига максимална скорост от 140 км/ч и обикаля пистата 14 пъти, преди тяговата батерия да се изтощи окончателно. За справка, дължината на пистата Силвърстоун не надвишава 5,9 км, така че извършените 14 обиколки отговарят на еквивалентен пробег от около 83 км.
След като измина общо 1202 км без презареждане в условия, които не са най-подходящи за подобни рекорди, прототипът на електрическия автомобил на практика доказа ефективността на концепцията, изповядвана от неговите създатели от Mercedes.
Най-издръжливата тягова батерия е поставена в тяло с коефициент на аеродинамично съпротивление не повече от 0,17, което в природата е сравнимо само с движението на пингвин във водата.
Прототипът VISION EQXX консумира енергия до 8,3 kWh на 100 километра. Цялото пътуване е продължило 14 часа и половина, средната скорост на движение е била 83 км/ч, което е сравнимо с разумните режими на каране на повечето „конвенционални” автомобили.