Японската компания Toshiba ESS Corp. приложи целия си опит в енергийните технологии, за да разработи прототип на лек и мощен свръхпроводящ електродвигател за „мобилни приложения”.
Новият електродвигател тежи десет пъти по-малко от двигателите със сравнима мощност, работещи с изкопаеми горива. Очаква се характеристиките на електродвигателя да бъдат оценени от авиацията и в новата сфера на летящите таксита с вертикално излитане и кацане.
Прототипът на свръхпроводящ електродвигател на Toshiba има размери 50х70 см (без вала) и мощност от 2MW. Компанията възнамерява да започне комерсиално производство на такива двигатели в края на текущото десетилетие.
Свръхпроводящият двигател е разработен от група инженери и експерти от подразделението Keihin Operations на Toshiba ESS, което има опит в проектирането и производството на генератори и свръхпроводящи продукти за приложения в ядрената и топлинната енергетика.
Електрическата задвижваща система, използваща ефекта на свръхпроводимост (става въпрос за високотемпературна свръхпроводимост), пести енергия на батерията по време на полет, поради по-висока ефективност и по-ниските загуби на ток.
Според експерти, свръхпроводящите електродвигатели в авиацията могат да спестят до 30% от горивото, в сравнение с традиционните технически решения.
Със сигурност не са го сметнали.. те все много разбират.. Я отиди им обясни. Това че си компетентен в някоя област не значи че знаеш всичко.. А от начина по който се изразяваш личи, че си един дървен философ като по голямата част от народа… Не гледаме ползите, а почваме да плюем, ами вземи го измисли ти вместо да плюеш, щом мислиш че не са компетентни и ти ги разбираш повече.. Паляк.
Хм. А колко е теглото на охлаждането и колко енергия консумира то???
Дали нещата са все още толкова розови??
Защото под “високотемпературна проводимост се има -176 градуса.