Качеството на автомобилите паднало с 11% за една година

Електромобилите „водят” класацията за влошено качество на превозните средства
(снимка: CC0 Public Domain)

Липсата на чипове и проблемите във веригите за доставки се отразиха не само на цените на автомобилите, но и на тяхното качество. Според проучване на JD Power за моделите от 2022 г., публикувано тази седмица, качеството на новите превозни средства е спаднало с 11% спрямо миналата година, което е най-резкият спад, откакто компанията изследва пазара.

Проучването, данни от което публикува The Verge, обхваща 84 165 собственици и наематели на лични превозни средства, регистрирани от ноември 2021 г. до февруари тази година. Отговорите съдържат информация за 33 различни марки и 189 различни модела автомобили.

Особено значителни спадове в качеството са регистрирани при производителите на електрически автомобили – Polestar би се класирала на последно място в класацията на JD Power с най-много проблеми, а Tesla щеше да заеме седмо място отзад напред. Но и двата автомобилни производителя остават извън класирането, защото не отговарят на някои от изискванията за рейтинг.

Първото място по качество в рейтинга на JD Power заема марката Buick на GM, която има най-малко проблеми, отчетено на 100 автомобила. В същото време GM като цяло се отличава с най-добро качество сред всички автомобилни производители – 9 от нейните коли са в класацията на най-добрите. Второ и трето място заемат съответно BMW и Hyundai с пет и три модела в рейтинга.

В настоящото проучване JD Power регистрира 226 проблема на 100 превозни средства Tesla. Като цяло за всички електромобили, с изключение на Tesla, средният брой проблеми е 240 на 100 превозни средства, което е по-малко от 251 през миналата година, тъй като сега излизат повече  EV модели на пазара.

Софтуерът продължава да бъде основен проблем за автомобилната индустрия, като 6 от 10 основни проблема са свързани с информационно-развлекателните системи на автомобила. Много критики предизвиква работата на Apple CarPlay и Android Auto. По-конкретно, половината от всички анкетирани потребители използват технологията CarPlay и съобщават за по-малко проблеми от потребителите на Android Auto, които съставляват 17% от анкетираните.

По-широкото възприемане на безжичния CarPlay и Android Auto води до увеличаване на проблемите със свързаността – от 4,9 проблема на 100 превозни средства през 2021 г. до 5,8 през 2022 г. Изненадващо, вградените функции за разпознаване на глас не предизвикват оплаквания от шофьорите.

Коментар