TechNews.bg
АнализиВодещи новиниНовини

Виртуалната продукция превзема киното и телевизията

Филмовият сегмент формира най-голям дял от пазара на виртуална продукция
(снимка: CC0 Public Domain)

Виртуалните филмови продукции се оценяват на 2,6 милиарда щатски долара за 2022 г. и се очаква този пазар да достигне обем от 5,1 милиарда долара до 2027 г. Това означава среден годишен ръст от 14,5% през разглеждания период, според експертна прогноза.

Нарастващото търсене на визуални ефекти във филмовата и телевизионната индустрия и ускореното внедряване на LED технология за стени ще играят ключова роля в стимулирането на растежа на пазара на виртуални продукции в близко бъдеще, казват анализаторите от Markets and Markets.

Нарастващо търсене за VFX и CGI


През 2021 г. софтуерният сегмент представлява най-големият дял от пазара на виртуално производство. Доминирането на сегмента се дължи на нарастващото търсене на VFX и CGI във филмите.

Текущите стратегии за органичен и неорганичен растеж, възприети от играчите в екосистемата на виртуалните продукции, засилват растежа на пазара. Например, през май 2022 г. Mo-Sys Engineering Ltd. започна партньорство с GMS International, за да предлага решения за „разширена реалност“ и „виртуална продукция“ на южнокорейски кинематографисти и телевизионни оператори.

Филмите – водещ сегмент

През 2021 г. филмовият сегмент представлява най-големият дял от пазара на виртуална продукция. Нарастващата тенденция за мигриране на филмите от киносалоните и мултиплексите към платформите за домашно използване (OTT) дава възможност на продуцентите да добият достъп до по-широка публика.

Тенденцията набра скорост след пандемията, която приучи широката публика да търси и намира начини да гледа филми самостоятелно, в домашна обстановка. Това определя и текущата тенденция значителни филмови бюджети да се инвестират именно в тази посока.

Играчи и разпределение


Северна Америка представлява най-големият дял от пазара на виртуална продукция през 2021 г. Очакванията на анализаторите са този регион да продължи да има значителна роля в сегмента.

Като водещи играчи в бранша се сочат Adobe Inc. (САЩ), Nvidia Corporation (САЩ), Sony Group (Япония), Autodesk Inc. (САЩ), Technicolor (Франция), HTC Corporation (Тайван), Vicon Motion Systems Ltd (Великобритания), SideFX (Канада), Epic Games (САЩ) и Mo-Sys Engineering Ltd. (Великобритания).

още от категорията

Въпреки примамливостта на стрийминга, големият екран запазва своята магия

TechNews.bg

А1 пусна предплатен ТВ пакет без дългосрочно обвързване

TechNews.bg

А1 предложи телевизия за 8,99 лв. на месец

TechNews.bg

A1 пуска иновативни ТВ планове

TechNews.bg

А1 подарява неограничени MB и над 200 ТВ канала

TechNews.bg

A1 добави Netflix в ТВ плановете си

TechNews.bg

1 коментар

:o) 25/07/2022 at 14:28

все повече изкуствени ефекти, изкуствени филми, изкуствени актьори
а после се чудим що толкова хора не приемат реалността 😉

Отговор

Leave a Reply to :o)