Соларен семеен електромобил има 456 клетки на повърхността

Електромобил с покритие от соларни клетки ще изминава средно 112 км повече всяка седмица от съпоставима “конвенционална” е-кола с аналогична батерия (снимка: Sono Motors)

Соларен семеен автомобил ще се задвижва от батерия, която получава електроенергия от 456 фотоволтаични клетки. След изграждането на 37 прототипа и безброй тестове, немският автомобилен стартъп Sono Motors разкри окончателния производствен дизайн на соларната кола Sion.

Дългият път на производството на Sion започва като гаражен проект в Мюнхен през 2016 г., когато е основана Sono Motors GmbH. Първите рендери са пуснати по-късно същата година като част от кампания за групово финансиране на Indiegogo. А първите записи за предварителни поръчки са направени в средата на следващата година.

Развитието продължава с бързи темпове, изображенията на външния дизайн и първият поглед към интериора са пуснати през 2019 г. След това компанията представя елегантно изглеждащ прототип на Sion за онлайн изданието на CES 2021. Окончателният производствен дизайн за соларния семеен автомобил беше представен на събитие на общността „Celebrate the Sun“ в Мюнхен.

Около 456 фотоволтаични полуклетки ще бъдат безпроблемно интегрирани във външните повърхности като предния капак, покрива и вратите. Те би трябвало да удължат пробега на возилото. В него има 54 kWh LFP батерия, която с едно зареждане осигурява 305 км пробег, но соларният масив би трябвало да увеличи това разстояние със средно 112 км на седмица. В зависимост от местните условия то може да достигне 245 км.

„Пътуващите в градски райони ще трябва да зареждат своя Sion четири пъти по-малко от конвенционалните електрически автомобили от същия клас с подобен размер на батерията“, гласи прессъобщението.

Включено е и двупосочно зареждане, което позволява на автомобила да служи като източник на енергия за „електронни устройства, дома или други електрически автомобили с мощност до 11 kW“.

Ключови технически характеристики на автомобила с предно задвижване са: максимална скорост от 140 км/ч, въртящ момент 270 Nm и ускоряване от 0 до 100 км/ч за девет секунди.

Серийното производство, според графика, ще започне през втората половина на 2023 г. Компанията планира да увеличи производството до около 257 000 автомобила в рамките на седем години.

Коментар