Социалните мрежи са на бойна нога за изборите в САЩ

Социалните мрежи се готвят за вълна от дезинформация около изборите в САЩ (снимка: CC0 Public Domain)

Meta, компанията-майка на Facebook и Instagram, разширява функциите за сигурност и ограничаване на дезинформацията покрай междинните избори в САЩ, които ще се проведат на 8 ноември тази година.

Гигантът в социалните медии заяви, че ще премахва дезинформацията относно изборните дати, местата за гласуване, избираемостта и резултатите от изборите. Meta ще изтрива и съдържание, което подбужда към насилие, ще отхвърля реклами, които обезсърчават гласуването или оспорват легитимността на изборите.

Наред с това ще има „повдигнати“ коментари от служители на местните избори, които да предоставят достоверна и надеждна информация. Компанията ще продължи да прилага и етикети към публикациите, свързани с избори, като част от своя процес на „проверка на фактите“.

Успоредно с това Meta ще продължи да се бори с тормоза и речта на омразата. „Забранихме повече от 270 организации, рекламиращи превъзходството на бялата раса, и премахнахме 2,5 милиона къса от съдържание, свързано с организирани прояви на омраза в световен мащаб, само през първото тримесечие на 2022 г.“, съобщи Facebook.

Дезинформацията, свързана с изборите в САЩ, е постоянен проблем за социалните мрежи. Миналата седмица Twitter изложи своя план за борба с невярната информация. TikTok също обяви, че ще въведе мерки за коригиране на информационния поток, свързан с голямото политическо събитие в САЩ.

Коментари по темата: „Социалните мрежи са на бойна нога за изборите в САЩ”

добавете коментар...

  1. flashko

    ‘Meta, Twitter и TokTok затягат цедката за дезинформация’ или с други думи затягат цензурата. Значи това била прословутата свобода на словото.

Коментар