Британските власти възнамеряват да легализират автономните превозни средства до 2025 година. Предвиден е бюджет от 100 милиона паунда за провеждане на необходимите изследвания.
След като получи независимост, напускайки ЕС, Обединеното кралство няма да отлага приемането на законодателна рамка, която позволява експлоатацията на автономни превозни средства по обществените пътища още през 2025 г. Отговорността за злополука ще бъде възложена на автомобилните производители, ако по време на сблъсъка колата е била управлявана от автоматизираните системи.
Правителството ще отдели 100 милиона паунда (около 119 милиона долара) за подготовката на необходимите условия и изследвания, съобщи Ройтерс, позовавайки се на министъра на транспорта на Великобритания – Грант Шапс. Британските власти оценяват капацитета на пазара на автономни превозни средства на 42 млрд. паунда, а човешкия потенциал на перспективната индустрия – на 38 000 нови работни места.
Превозни средства с усъвършенствани активни функции за подпомагане на водача ще бъдат разрешени по обществените пътища в Обединеното кралство поетапно от следващата година. До средата на десетилетието законодателната рамка трябва да обхване и обществения транспорт с функции за автономност, както и роботизираните превозни средства за доставка.
От отпуснатия бюджет приблизително 35 милиона лири стерлинги ще бъдат насочени към изследвания в областта на пътната безопасност. От гледна точка на законодателството, ако автомобил с включена автоматика попадне в катастрофа, вината ще бъде приписана на автомобилния производител, а не на лицето на шофьорската седалка.
В началото на август и китайските власти дефинираха подобни разграничения. От тяхна гледна точка, при липса на човек на шофьорската седалка в случай на ПТП, отговорността трябва да се носи от собственика на автомобила, но ако се докаже, че инцидентът е настъпил поради дефект в дизайн на машината или софтуера, тогава отговорността ще бъде възложена на автомобилния производител.
Между другото, присъствието на човек на мястото на водача, който може да се намеси в процеса на управление на превозното средство, все още предполага неговата отговорност за инцидента, според китайските законодатели.