Фишинг-измамниците адаптират своите тактики и вече усърдно експлоатират темата за поскъпващия живот в своите писма-въдици. Потребителите трябва да са предпазливи, когато получават съобщения по темата – тя е новият „хит“, така както беше темата за Covid-19 в първата година на пандемията.
Писмата могат да са най-разнообразни, например да обещават отстъпки от сметките за електричество или от общински данъчни системи, предупреждава британското Национално бюро за разузнаване на измамите. Най-разнообразни са измамническите схеми, които обещават „подкрепа“ за справяне с „високата цена на живота“ и споменават правителство, държавни органи, министерства, агенции.
Друг често срещан мотив са атрактивните условия за кредитиране – бързи, удобни, с ниски лихви и т.н. Службата за предотвратяване на измами Cifas казва, че докато има „реална тревожност поради повишаването на разходите за живот, престъпниците ще се стремят да имитират кредитни продукти и услуги за отсрочено кредитиране“.
Всички експерти по киберсигурност предупреждават, че потребителите трябва да са бдителни, когато някой им иска лични и финансови данни – номера на кредитни карти, кодове за сигурност и др. Както и досега, банките нямат практиката да изискват от потребителите информация чрез имейл или текстови съобщения.
Следва да се очаква и ръст на фишинг-кампаниите, в които злонамерените лица се представят от името на комунални дружества, предлагащи специални условия за разсрочено плащане на сметки за енергия или пък лотарии за спечелване на ваучери за отстъпки.
Наред с това не спират и измамите, свързани с новия начин на живот след пандемията. Това касае най-вече онлайн пазаруването и практикуването на дистанционна работа, отбелязва докладът на британските служби.