Техническият дълг може да формира до 40% от разходите на предприятията за ИТ, сочи нов доклад на KPMG. Наскоро консултантската компания проведе проучване относно внедряването на иновации от страна на технологичните отдели в организации от най-различни индустрии. За целта бяха запитани 2200 ИТ шефове, анкетирани през втората четвъртина на 2022 година.
Техническият дълг е задължението на ИТ отделите да се занимават с поддържане на по-стари системи, внедрени отдавна, докато в бизнеса се въвеждат нови технологии. С внедряването на нови системи тези, които се сменят, често продължават да работят и изискват текуща поддръжка. Нивото на работа по текущата поддръжка нараства с течение на времето, тъй като се внедряват все повече нови системи.
Е, оказва се, че техническият дълг представлява до 40% от годишните ИТ бюджети! Около три четвърти от анкетираните (73%) в проучването казват, че дългосрочните разходи за поддръжка, свързани с внедряването на нови системи, имат слабо или дори нулево влияние върху техните ИТ амбиции.
Интересно е, че – в сравнение със средната глобална стойност – анкетираните, работещи от Индия, най-често смятат, че техните ИТ планове са възпрепятствани от технологичния дълг (11%). В доклада си KPMG предупреждава, че лошо управляваният технически дълг може да предизвика проблеми с интеграцията и да понижи общите нива на производителност в предприятията.
„За да се избегне фрагментацията, която би могла да навреди на взаимодействието с клиентите, плановете за въвеждане на нововъзникващи технологии не трябва да пренебрегват значението на минимизирането на отговорностите за техническия дълг“, казват авторите на доклада.
Според изследването, повече от две трети от бизнесите (67%) се готвят в рамките на идните две години да възприемат нововъзникващи платформи като крипто-системи, метапространство, Web3, NFT, квантови изчисления, виртуална реалност и разширена реалност (VR/AR), 5G и периферни изчисления (Edge computing).