Правителството на Австралия реагира на огромния пробив и теч на данни от местния телеком Optus, като подготви нови разпоредби за подобряване на разкриването на онлайн измами, за да защити по-добре потребителите.
Министърът на комуникациите Мишел Роуланд заяви, че правителството планира да промени регулациите за телекомуникациите, за да подобри координацията при откриване и предотвратяване на кибератаки между оператори, финансови институции и федерални и местни власти. Той добави, че предложените изменения са разписани с мисъл да се превърнат в „силни гаранции за поверителност и сигурност“.
„Това ще позволи на Optus, сектора на финансовите услуги и съответните агенции да работят заедно по-ефективно, за да внедрят подобрени системи за наблюдение и предпазни мерки за защита на клиентите, засегнати от пробива“, каза Роуланд.
Планът ще позволи на операторите временно да споделят държавна идентификационна информация, включително номера на шофьорски книжки и паспорти, на засегнатите клиенти. Определени организации за финансови услуги, с регулация на държавно ниво, ще могат да подобрят наблюдението и предпазните мерки.
В отделно изявление Австралийският надзорен орган обясни, че работи с правителството, регулаторите и други агенции за по-тясна координация и контролиран процес на споделяне на данни.
Кибератаката срещу Optus миналия месец разкри личната информация на 7 милиона клиенти. След инцидента операторът увери, че данните за плащане и паролите за профилите на потребителите не са били разкрити и неговите мобилни и интернет услуги работят нормално.