Обемът на световния пазар на твърди дискове се срина с 29% в парично изражение през третото тримесечие на годината – периода юли-септември, сочи нов доклад на анализаторите от Wells Fargo и TrendFocus.
Трите водещи доставчици на твърди дискове – Seagate, Toshiba и Western Digital – претърпяха значителни съкращения на приходите и намалени продажби на дискове през третата четвърт на 2022 г. Това се дължи на настоящата геополитическа ситуация, високата инфлация и спада в търсенето на устройства за съхранение в корпоративния сегмент.
Според анализаторите на Wells Fargo и TrendFocus, общият капацитет на HDD, доставен между юли и септември, е приблизително 292,7 екзабайта (EB), или с 19% по-малко от миналата година. Общите приходи на доставчиците се оценяват на 4,42 млрд. долара, като спадът на годишна база достига 29%.
Nearline устройствата заемат около 77% от общия капацитет на твърдите дискове, продадени през Q3, или 224,7 EB. За сравнение, година по-рано техният дял беше 70%, а през второто тримесечие на 2022 г. – 80%. В сегмента на Western Digital се падат 112,4 EB (50%), на Seagate – 85,4 EB (38%), а на Toshiba – 27,9 EB (12%).
Общият капацитет на HDD на всички останали класове, доставени през тримесечието, е намалял с 35% на годишна база до 68,0 EB. В същото време дяловете на Seagate, Western Digital и Toshiba възлизат съответно на 49%, 38% и 14%.
Позицията на Seagate като цяло е отслабена, поради късното въвеждане на технологията HAMR (Heat-Assisted Magnetic Recording), докато Toshiba и Western Digital се възползват от възможностите на технологията MAMR (Microwave-Assisted Magnetic Recording).
Купувайте, братя, купувайте! Изхвърляйте старите дискове и си вземете нови, стига сте кътали парите под възглавницата.