Mercedes иска да прави коли с „нулеви катастрофи“

Технологиите за автономно шофиране могат да станат толкова добри, че никога да не се случват катастрофи по пътищата, убедени са в Mercedes (снимка: CC0 Public Domain)

Някои автомобилни производители са известни с надеждността и сигурността на своите модели. Сега Mercedes-Benz е решена да подобри собствените си стандарти за безопасност, като постигне крайната цел за „нулеви катастрофи“ в срок до 2050 година.

Подобно на обещанията, дадени от компании като GM, Volkswagen и Volvo, Mercedes заяви, че си е поставила за цел автомобилите ѝ да се движат, без да катастрофират, и това трябва да се постигне до 2050 г.



Амбициозният план започва в момент, в който светът очаква „първите стъпки“ на автономните превозни средства. Дръзкото обещание бе дадено успоредно с представяне първите системи за „активна безопасност“ на производителя.

Тези първи системи включват неща като превантивно опъване на предпазните колани преди предстояща катастрофа и автоматично затваряне на прозорците в критични ситуации на шофиране.

Целта за 2050 г. е доста далеч, но Mercedes има и заложени „междинни етапи“ по пътя към постигането ѝ. Едно от тях е намаляването наполовина на броя на смъртните случаи, свързани с трафика, и серийните наранявания в превозните средства на Mercedes в сравнение с нивата от 2020 г.

За движение без катастрофи Mercedes ще разчита на системи за частично и пълно самоуправление, макар производителят на автомобили да признава, че такава технология ще изисква правилната регулаторна среда и определено ниво на инфраструктура. А това ще означава сътрудничество с транспортните и градоустройствените специалисти, както и с пътните власти и законодателите.

Увереност в шансовете да постигне подобна цел дава на Mercedes фактът, че компанията вече предлага на някои пазари система за самостоятелно шофиране по магистрала в една лента. Системата е окачествена като Ниво 3 по скалата на SAE за автономно шофиране.



Ниво 3 позволява на водача да свали ръцете си от волана и да отдели очите си от пътя за определени интервали от време. Все пак водачът трябва да е готов да поеме обратно контрола, когато колата установи, че не може да работи правилно без човешка намеса.

В немската компания за автомобили са убедени, че „силно автоматизираното и автономното шофиране ще имат решаващ принос за успеха“ на инициативата за свят без катастрофи.

Коментар