Microsoft изглежда е намерила решение да поддържа приходите от Windows живи, на фона на намаляващи доставки на персонални компютри и преместване на все повече клиенти в облака. Отговорът може да бъде евтини облачни компютри, които генерират приходи от абонамент и реклама.
За новата стратегия на Microsoft подсказват обяви за свободни позиции в компанията, забелязани от британското издание The Register. През септември софтуерният гигант търсеше инженери и други професионалисти за работа в „новосформираната Windows Incubation група“ – нейната задача е „да създаде нова посока за Windows в света на облачната доминация“.
В крайна сметка компанията има за цел да „премести Windows на място, което съчетава предимствата на облака и Microsoft 365, за да осигури значителни изчислителни ресурси по поискване и да създаде хибриден модел, който обхваща локални и облачни решения“. Предполага се, че Microsoft иска да създаде “уеб обвивка с директна интеграция с Windows 365”.
Един възможен модел за реализиране на тази стратегия са евтини облачни компютри, които се предлагат с абонамент, като част от разходите се компенсират от реклама. Това беше споменато от шефа на компанията Сатя Надела в дискусия с анализатори при представяне на финансовите резултати от изминалото тримесечие.
В рамките на три до пет години Microsoft планира да започне да показва реклами в своите продукти. Рекламното пространство вече е включено в Windows 11 и за кратко се появи във File Explorer като експеримент – през март т.г..
През последното тримесечие приходите на Microsoft от продажби на Windows чрез OEM производители са намалели с 15%, в сравнение със същия период на миналата година. Облачните услуги, от друга страна, се увеличават благодарение на търсенето на Microsoft 365 E5 Enterprise Suite.
Миналата година компанията стартира облачно-базиран Windows 365 – в началния етап той е достъпен за бизнес потребители, но в бъдеще и крайните потребители ще могат да ползват услугата, включително тези, които са съгласни да компенсират част от разходите си, гледайки реклама.
Тоя модел не е нищо ново. Терминалите се провалиха преди години.