Най-големият производител на железопътни превозни средства в света пусна в движение нов влак с нулеви емисии, работещ с водородни горивни клетки с буфер от суперкондензатор. Влакът с четири вагона развива скорост от 160 км/ч, което го прави най-бързият водороден влак досега.
Съвместно разработен от китайския държавен индустриален гигант CRRC и Chengdu Rail Transit, това е първият пътнически влак в Китай, задвижван с водород, с пробег от 600 км и отделящ като отпадък само вода. Той е способен да се управлява автономно. Разчита на 5G комуникации и самостоятелно спира, тръгва и се прибира в депо.
В надпреварата за пускане на водородни влакове Китай се стреми да догони Германия, която вече има 14 водородни влака Alstom в експлоатация от миналата година. Машината на CRRC може да победи немските влакове откъм скорост с около 20 км/ч, които обаче имат много по-голям пробег: цели 1000 километра.
Това може да е показателен ход. Страната, която контролира огромната част от веригата за доставки на литиеви батерии, тихо се движи в посока водород и изпреварва най-гласовитите привърженици на този енергиен носител – Япония и Южна Корея.