Поразчистиха интернета от подвеждащи послания

70% от уебсайтовете, разследвани за подвеждащи продажби на тонове за звънене, фонови изображения и други услуги за мобилни телефони, бяха коригирани или закрити, съобщи Европейската комисия.

Това стана след 18-месечна акция за налагане на строги мерки в полза на потребителите, проведена от 27-те членки на ЕС, Норвегия и Исландия.

От юни 2008 г., когато бяха направени началните проверки, досега 301 уебсайта бяха обект на проверка от страна на националните правоприлагащи органи за наличие на сериозни нарушения на правото на ЕС в областта на защитата на потребителите.

70% от общо 301 разследвани случая вече намериха своето разрешение. 52% (159 уебсайта) бяха коригирани, а 17% (54 уебсайта) бяха закрити.

Трите най-големи установени проблема са: неясното посочване на цените (например, липсваща или непълна информация), непълната информация за доставчика и заблуждаващата реклама, по-специално рекламата на тонове за звънене като "безплатни", докато потребителят на практика се обвързва със заплащането на абонамент.

В Италия през февруари и май, в резултат на това "прочистване", правоприлагащите органи наложиха солидни глоби в общ размер от около 2 милиона евро на 9 водещи компании, за които бе установено, че са в нарушение на закона.

Европейските граждани притежават повече от 495 милиона мобилни телефони. Смята се, че през 2007 г. само тоновете за звънене съставляват 29% от целия европейския пазар на "съдържание за мобилни телефони", което е с около 10% повече в сравнение с 2006 година.

Стойността на продажбите на тонове за звънене за мобилни телефони в Европа през 2007 г. се оценява на 691 милиона евро.

Коментар