Към ноември 2009 г. интернет потребителите в България достигнаха 3,45 милиона, което представлява около 46% от населението на страната. За София интернет потребителите надхвърлят 68% от населението, за Варна около 60%, за големите градове над 50%, според проучване на е-Академия, базирано на данни от Gemius, Nielsen и Synovate.
За сравнение, през декември 2008 г. интернет потребителите в България са били 2,78 милиона, като само за една година са се увеличили с 24%.
Стойностите за среднодневни браузъри за „Новини и информация“ сочат ръст от над 35% на база ноември 2008 спрямо ноември 2009 г.
През първото тримесечие на 2007 г. по данни на Евростат към Европейската комисия, интернет е достигал едва 19% от населението на България, което означава, че за по-малко от три години ръстът е около 250%.
"Предвид бързите темпове на развитие, брандовете в България все още се адаптират към новите форми за комуникация с потребителите в дигиталната среда. Комуникацията им е плаха, нетаргетирана и най-вече с много ниски инвестиции. По отношение на бюджетите, отделени за онлайн реклама, пазарът е все още в своя инфантилен стадий, докато като потребители е съпоставим със сравнително развитите пазари на страните от Централна Европа", коментира Пламен Русев – председател на е-Академия.
На 10 декември в рамките на Webit METRIX Conference маркетинг мениджърите на повечето от най-големите и средни компании в България ще имат възможност да чуят от едни от най-изявените европейски експерти от Synovate, Gemius и Nielsen как могат да планират и оптимизират ефективността на рекламата си в интернет.