Производството на смартфони падна до нивото от 2014 г.

Пазарът на смартфони е в голям застой през настоящата година
(снимка: CC0 Public Domain)

Глобалният икономически спад продължава да оказва негативно влияние върху поведението на потребителите, което се отразява и на пазара за смартфони. Според TrendForce, през първото тримесечие на 2023 г. глобалното производство на смартфони е намаляло с почти 20%, в сравнение със същия период на миналата година, и възлиза на 250 милиона устройства. Това е не само най-значителният годишен спад, но и най-лошият тримесечен резултат от 2014 г. насам.

Противно на общата негативна тенденция, пазарният лидер Samsung увеличава производството с 5,5% спрямо предходното тримесечие, подпомогнат от пускането на модела Galaxy S23. Южнокорейският гигант е произвел 61,5 милиона устройства в периода януари-март, което обаче е по-малко с 16,7% от миналогодишния обем за същия период. TrendForce предупреди, че по-слабото търсене на новия смартфон през текущото тримесечие ще доведе до близо 10% спад в производството на Samsung.

Apple регистрира тримесечен спад от 27,5%, а производството на нейните устройства на годишна база е намаляло с почти 12% до 53,3 милиона единици. От този обем около 78% се падат на новия iPhone 14. TrendForce очаква производството на смартфони на Apple да намалее с още 20% през второто тримесечие.

В светлината на неблагоприятните пазарни условия китайската компания Oppo (която предлага марките Oppo, Realme и OnePlus) е намалила производството на устройства в периода януари-март до 26,8 милиона единици. Това е със 17% по-малко от предходното тримесечие и почти 34% под нивото от миналата година. TrendForce приветства хода на компанията, отбелязвайки, че благодарение на ефективното управление на запасите и умереното възстановяване на търсенето в Югоизточна Азия и други региони, Oppo ще може да увеличи производството на смартфони с повече от 30% през второто тримесечие.

Друг китайски доставчик – Xiaomi (марки Xiaomi, Redmi, Poco) – е намалил производството на смартфони с 27,4% и 40,4% на тримесечна и годишна база, пускайки на пазара 26,5 милиона устройства в периода януари-март. TrendForce смята, че основните причини, които са принудили компанията да намали производството, са ниското потребителско търсене по света и свръхпредлагането на Xiaomi. През второто тримесечие се очаква производството на устройства с този бранд да нарасне с 20% спрямо януари-март.

Топ 5 на доставчиците затваря китайският Vivo (марки Vivo, iQoo), който е пуснал 20 милиона смартфона през първото тримесечие, регистрирайки спад от 14,2% и 12,3% съответно на тримесечна и годишна база. Китай остава основният пазар за компанията, но търсенето в страната все още е в застой, така че анализаторите очакват само леко увеличение в рамките на 10% в производството на Vivo през април-юни.

TrendForce отбеляза, че продължаващият икономически спад е увеличил продажбите на използвани и обновени смартфони. Според анализаторите, това може да ограничи ръста в производството на нови устройства. През текущото тримесечие се очаква увеличение на производството с 5% спрямо предходното тримесечие – до 260 милиона броя. Но спрямо същия период на 2022 г. спадът ще продължи – прогнозираният резултат е с около 10% по-нисък.

Коментари по темата: „Производството на смартфони падна до нивото от 2014 г.”

добавете коментар...

  1. :o)

    “Българин” много добре знам комунистическо-русофилските ти наклонности.
    Затова бих искал да отбележа само че касетофона беше ЗАПАДНО ПРОИЗВОДСТВО
    от гнилия капитализъм, не руски боклук или социалистически като шкодичката
    с отварящ се настрани капак, която си посочил.

    Истинска техника винаги се е измисляла и произвеждала само в СВОБОДНИ за ума и изобретяването държави, които насърчават изобретателите.
    Никога в мракобесни режими. Всичко комунистическо – от коли, до компютри беше изкопирано от работещо ЗАПАДНО изобретение.
    Дори лелеяната “велика” Ладичка/Жигулка е ФИАТ 1976 купен от Али Експрес 🙂

  2. Българин

    Това за “planned obsolescence” е така, но вече все по-трудно ще се убеждават хората да купуват нещо ново в тази област. Преди имаше наистина всяка година нещо ново, което беше рекламирано по начин, който те кара да си мислиш, че ако го нямаш, си едва ли не извън обществото. Сега нещата се промениха. Този технологичен бум започна да залязва а и икономическата криза ще кара хората да търсят начин да ремонтират, а не да купуват ново. Затова и много производители се принудиха да си отворят продуктите за ремонти от външни фирми.
    Иначе за касетофоните – бяха си супер. В момента съседа, който е със запазена Шкода 120L е най-вървежния в квартала.

  3. :o)

    Не се притеснявай глОпако, повечето хора ГО КАРАТ КАТО ТЕБ докато се счупи или умре.
    Но и на това са му намерили цаката, на 4 години и най-скъпият телефон просто приключва, дали ще е батерия, дали мейнборд – сбогом Гергино и пак наливаш пари в консуматорската машина за нов, това е положението.

    Никой няма да прави неща, като едно време, когато имахме един касетофон
    който изкара ТРИДЕСЕТ ГОДИНИ без никакъв проблем да си работи и можеше и още, просто вече спряха да продават касетки.

    Е те това…няма да се завърне докато алчността властва над масите.

  4. Маhony187

    Ако хората правеха като мен когато се чупи или умре тогава да си взимам нов направо незнам какво щеше да е Хахаха Аз съм си със хуявеичето от 2018 и още си го ползвам хахаха

Коментар