Нов облачен дистрибутор дебютира на българския пазар: interworks.cloud. Компанията стъпва у нас с ясна и стройна стратегия, с предложение с висока добавена стойност, стана ясно по време на дебютното представяне в София.
Компанията interworks.cloud е създадена през 2001 г. в Солун, Гърция, като още по онова време разработва и предлага облачен бизнес-софтуер. В годините след това фирмата става партньор на водещи световни доставчици на облачни технологии, сред които Acronis и Microsoft. Освен в родната си Гърция, фирмата развива дейност и в Малта и Кипър.
Днес компанията за облачни технологии е амбицирана да се разшири в Югоизточна Европа. Експанзията й започва от България и по-нататък ще продължи в Румъния, а по-късно навярно и други страни в региона. Вече са налице и първите два партньора на interworks.cloud у нас.
Партньорите като мисия
Като облачен дистрибутор interworks.cloud има ролята да осигурява разнообразни облачни решения на доставчиците на услуги (MSP), които от своя страна обслужват организациите-потребители на „cloud” технологии. Затова и подходът на interworks.cloud е базиран на заострения фокус върху партньорите. Цялата структура на фирмата е организирана около обслужването на MSP.
За всеки от партньорите отговаря мениджър в interworks.cloud. Тези „акаунт“ мениджъри формират един цял отдел. Втори отдел е посветен на осигуряването на поддръжка за партньорите. Това включва тренинги, практически занятия и „how-to” семинари, технологична подготовка и др.
Друга дивизия пък се състои от висококвалифицирани технически специалисти, които имат за задача да помагат на партньорите в продажбите. Те са на разположение със своята експертиза, за да предложат адекватно решение за всяка ситуация, осигурявайки демонстрации, тестове и гъвкав подход. Четвърти отдел пък има за цел да подпомага маркетинга на партньорите – подготовка на съдържание, уебинари, консултации, съвместни кампании, събития.
Накратко, бизнесът на партньорите е бизнес-мисията на interworks.cloud.
Много облаци, един агент
В изпълнение на мисията си interworks.cloud е разработила платформа, предназначена да предоставя на партньорите единна среда, чрез която да предлагат на своите клиенти пълен набор от облачни технологии и услуги. Платформата е единен, централизиран „агент“ за предлагане, управление и таксуване на всички облачни решения в рамките на един-единствен прозорец.
Чрез платформата доставчиците на управляеми услуги могат да предложат на своите клиенти облачни технологии от различни брандове и доставчици: Acronis, Office 365, Google Workspace, Intune, Dropsuite и др. Този портал е като „бар на самообслужване“ за партньорите: всеки може да посегне към онези продукти, които са му нужни, и да използва толкова, колкото са потребни.
С безброй лица
Уникална характеристика на платформата е, че е проектирана с идеята всеки отделен MSP да създаде своя под-платформа и да я оформи индивидуално за собствения си бизнес – до последния детайл. Така всеки партньор може да оформи свой каталог с облачни оферти, да постави собственото си лого, да преоблече платформата в своите фирмени цветове и да я украси със собствени символи. Той може да постави собствено съдържание. Персонализацията позволява „дълбока“ намеса на ниво JavaScript код и позволява разнородни интеграции благодарение на API.
В рамките на управленския панел на платформата партньорът може да създаде профили за всеки свой клиент, имайки пълна прозрачност и цялостна видимост над потреблението на всеки от тях. Така на практика платформата на interworks.cloud може да бъде в услуга на безброй потребителски организации.
Плащане според потреблението
Платежният модел за всичко това следва схемата „pay-as-you-go”, тоест заплаща се само според потреблението. „Може да платите този месец 80 евро, другия месец 26 000 евро – според как върви бизнесът Ви“, казва Стаматис Барбунакис, главен търговски директор на interworks.cloud.
Специални условия
По повод навлизането си в България компанията обяви и специални условия за първите партньори, с които ще започне работа. Така например всеки нов партньор ще получи допълнително еднодневно интензивно обучение за търговски и технически умения за продуктите на Acronis. То ще е ръководено от Ставрос Самиотис, носител на множество сертификации от водещата компания за софтуер за киберсигурност.
Всеки нов партньор ще получи и подкрепа от маркетинговия отдел, с достъп до ресурси и насоки за формирането на своята стратегия за пазарно настъпление. MSP, които се насочат към офертата на interworks.cloud, ще получат и 2 часа персонализирана консултантска помощ за създаването на своя персонализиран портал в рамките на платформата на interworks.cloud. Наред с това всеки нов партньор ще може да разчита на 10 тикета за премиум поддръжка в полза на своите клиенти.
България като обещаващ пазар
„Да, факт факт е, че България е малък пазар“, съгласява се Стаматис Барбунакис, запитан относно избора на първата локация за експанзията на компанията. „Но Малта не е по-голяма, нали?! И в Малта, и в България има много фирми, които работят с голям брой клиенти в чужбина. Тези фирми имат нужда от облачни решения за продуктивност и защита, чрез които да могат да обслужват своите клиенти,“ казва Барбунакис.
Обещаващо за фирмата е и това, че насищането на пазара е слабо. За разлика от западноевропейските и скандинавските страни, където насищането с облачни технологии е вече е високо, в България и в региона тепърва предстои растеж на използването на облачни технологии, смята търговският директор.