Бизнесът иска да консолидира инструментите си за сигурност

Средствата за сигурност и тези за регулаторно съответствие вървят към сливане, забелязват доставчиците на услуги (снимка: CC0 Public Domain; това изображение е генерирано от AI)

Все повече бизнеси се сблъскват с ограничения на ресурсите и разходите, в резултат на което мнозинството (86%) от клиентите на MSP и MSSP възлагат на външни изпълнители своите грижи за за сигурността. С това всъщност потребителите искат да консолидират инструментите си за сигурност, според проучването OpenText Cybersecurity 2023 Global Managed Security Survey.

„Проблемите с персонала, които тормозят индустрията на ИТ сигурността от години, се влошават поради днешната сложна икономическа среда. В резултат на това екипите с недостиг на персонал трябва да намерят изобретателни начини да постигат повече с по-малко средства“, казва Джеф Биби, старши вицепрезидент по маркетинг и стратегии в OpenText.

„Имайки ограничено време и ресурси, предприятията разбират, че простата и ефективна сигурност трябва да бъде техен приоритет. MSP, оборудвани с цялостно портфолио от решения за сигурност и управление на данни, базирани на облачни технологии, разполагайки с максималната киберустойчивост, имат уникалното предимство да са способни да помогнат на клиентите си да постигнат ефективност, без да компрометират сигурността.“

Основните констатации от проучването включват:

  • Повечето (86%) клиенти на MSP и MSSP търсят начини да консолидират своите инструменти за сигурност;
  • Преобладаващото мнозинство (88%) от анкетираните смятат, че инструментите за сигурност и тези за регулаторно съответствие вървят към сливане;
  • Малките и средните предприятия (SMB) са най-заинтересовани от аутсорсинг на сигурността на данните, мониторинга на инфраструктурата и намаляването на риска;
  • 82% от MSP и MSSP посочват необходимостта от всеобхватна сигурност „на поискване“ като основна причина клиентите им да използват техните услуги;
  • MSP и MSSP посочват, че най-големите предизвикателства, пред които са изправени техните клиенти, са спестяването на разходи (28%) и необходимостта от опростяване на програмите за сигурност (26%);
  • Недостигът на персонал или съкращенията и липсата на опит в областта на сигурността за дефицит, който се оказва ключово предизвикателство за клиентите.

Когато си партнират с доставчици, MSP и MSSP виждат като най-голямо предизвикателство интегрирането на технологични решения.

През 2022 г. MSP и MSSP отчетоха най-бърз ръст на клиентите в сектора на технологиите и ИТ услугите (82%), следвани от финансовите услуги (36%) и здравеопазването (24%). Анкетираните виждат подобен растеж и през 2023 г.

Технологичните и ИТ услугите, финансовите услуги и здравеопазването отново са секторите, които най-много се нуждаят от изнесени услуги за киберсигурност поради липсата на ресурси или образование. Това навярно не е изненадващо, като се има предвид, че секторът на ИТ услугите най-плътно следва съвременните технологични тенденции, финансовият сектор всякога е бил обект на най-много и най-агресивни атаки, а здравеопазването е новата „златна мина“ за киберпрестъпниците: 78% от доставчиците на здравни услуги са претърпели пробив в данните от 2021 г. насам.

Едновременно с това се забелязва, че партньорските програми на доставчиците стават все по-персонализирани (54%), за да осигурят нови и да запазят съществуващите MSP и MSSP. Мнозинството (70%) от респондентите все още виждат стойност в програмите за нива на доставчиците, които подкрепят поставянето на конкретни цели и постигането на бизнес-резултати чрез дефинирането на партньорски нива.

Съвместният маркетинг е най-голямата полза за партньорите, която компаниите, фокусирани върху канала, могат да предложат, сочи още проучването. Следващите най-големи ползи са програмите за препоръки и референции, стимули за съвместна продажба, както и фондовете за развитие на пазара (MDF). Осигуряването на поддръжка за събития е най-маловажната форма на подкрепа.

Коментар