Продажбите на електромобили в България през първите девет месеца на годината са нараснали с 50%, по данни на Министерство на транспорта и съобщенията, изнесени по време на международния форум „Be Renewable: Енергийна еволюция 2023”.
Регистрациите към момента възлизат на 12 000 електромобила, което представлява над 50% ръст спрямо 7 800 регистрирани през 2022 г., съобщи Боряна Колева, главен експерт в Дирекция „Национална транспортна политика” към МТС.
Декарбонизацията на транспорта е един от ключовите акценти на Зелената сделка на ЕС и основен приоритет в политиките на съюза за постигане на екологична транспортна система, подчерта Колева.
„Нашата основна цел е да изградим 10 000 зарядни станции за електромобили в страната до 2026 г. и да регистрираме 30 000 хибридни автомобила. Развиваме електромобилността в градски условия чрез закупуването на електробуси и разширяването на зарядната инфраструктура”, каза тя.
Микромобилността се развива с внедряване на електрически тротинетки и скутери, както и с въвеждане на системата за споделено ползване на електроавтомобили Spark, която вече е налична в София и Пловдив и има планове да се разшири във Варна през 2024 година, допълни Колева.
По думите на Александър Миланов, генерален мениджър на BMW Group в България, „страната ни води в листата за покупка на електрически автомобили пред държави, които имат гигантска субсидия по отношение на електрическите автомобили”. Той прогнозира, че до 2035 г. българите ще карат само електрически автомобили или такива със синтетични горива.
СМешко прочети малко за енергийната плътност на водорода, обем за килограм, как се съхранява и пр.
И честити рубли. Заработи си ги.
В главата Фофу мухи летят и жужат и гласове му говорят.
Въобще става въпрос за бъдещето на човечеството. Определено електричките са глупост непрактична и сигурна рецепта за финансова и енергийна криза. Трябва да се развиват технологиите за водородни горивни клетки. Водата на Земята е много над 70% от повърхността на земята е вода. Водорода може да се извлича от водата и при водородните горивни клетки се отделя пак чиста вода. Тук изобщо никаква роля не играе Русия и страховете на Фофу.
Ей не минава статия без да се раздвижат клакьорките на РосГаз.
Ще гръмне електропреносната мрежа от тези коли, пожаро опасни са, тока ще поскъпне драстично. Големият балон с въздух около това ще пукне. Доста българи теглят кредити за какви ли не електрически глупости и ще го закъсат в дългове и без визи ще карат на пеш или ролери или тротинетки. Това е резултатът от цялата тази пропаганда.