Софтуер показва износването на електромобилите

Батерията е важен компонент на е-колите и цената за нейната подмяна може да надхвърли стойността на самия употребяван автомобил (снимка: CC0 Public Domain)

Стартираща компания от Сиатъл иска да направи за електромобилите това, което километражите правят за традиционните ДВГ автомобили: да покаже износването на батерията на електрическата кола и нейната бъдеща стойност.

Пазарът на употребявани автомобили е повече от два пъти по-голям от този на нови автомобили и електромобилите бързо се превръщат в част от него. Това е проблем, когато става въпрос за оценка на е-колите, които работят изцяло на батерии.

Потребителите имат фундаментално различни въпроси относно употребяваните електромобили, особено що се отнася до живота на батерията. Батерията е важен компонент на EV, тъй като разходите за нейната подмяна могат да надхвърлят стойността на самия употребяван автомобил.

„Ние помагаме на купувачите на употребявани електромобили да разберат какво получават, когато става въпрос за пробег на автомобила, как това се променя при различни метеорологични условия и с времето, когато автомобилът остарява”, казва Скот Кейс, главен изпълнителен директор на Recurrent, пред CNBC. „Батерията в EV не се износва, както батерията на вашия iPhone. Вашият EV не е iPhone на колела”.

Recurrent не използва хардуер, а само софтуер, който работи на хиляди електрически превозни средства всеки ден. Той може да анализира автомобила отново и отново, като отчита неща като време, шофиране и стил на зареждане, за да сравни две подобни електрически превозни средства и да покаже кое има по-силна батерия и следователно по-висока стойност.

„Това е подобно на начина, по който всеки в екосистемата на употребявани автомобили трябва да знае километража на колата с двигател с вътрешно горене”, казва Кейс. „Всеки трябва да има обща „валута”, за да може да оцени тези превозни средства, когато се появят на пазара”.

Собствениците на електромобили могат да се свържат с Recurrent чрез методи като OnStar или акаунт в Tesla. Търговците могат също да използват Recurrent, за да показват сравнения на купувачите, като потенциално повишават продажната цена за автомобили с по-силни батерии.

Тъй като пазарът на употребявани електромобили расте, тази технология, която досега няма конкуренция в САЩ, е привлекателна за инвеститорите.

„Когато разглеждаме електромобилите, мислим за този масивен преход, който е нещо като възможност, която се случва веднъж в живота – виждате как целият глобален пазар се пренасочва от ДВГ автомобили към електромобили и по-голямата част от това ще се случи през следващото десетилетие”, коментира Пол Страуб, съосновател и управляващ директор на Wireframe Ventures, инвеститор в Recurrent.

В допълнение към Wireframe Ventures, Recurrent е подкрепен от ArcTern Ventures, Powerhouse Ventures и EnerTech Capital. Досега стартъпът е привлякъл 19,25 милиона долара.

Recurrent вече има около 20 000 водачи на своята платформа от стартирането си миналия юни. Кейс твърди, че компанията е утроила приходите си през последната година.

Той изчислява, че през следващите пет години секторът на употребявани EV ще нарасне десетократно, защото колкото и да се увеличават покупките на нови е-коли, пазарът на употребявани автомобили ще расте по-бързо, поради това, че много от тях вече са на пътя.

Коментар