Техника срещу месо и вино, или как Huawei заобикаля санкциите 

Huawei реализира успешни бартерни сделки за своите базови станции, купувайки месо и вино, за да заобиколи санкциите (снимка: Huawei)

Huawei намери хитър начин да пробие санкциите на САЩ и случайно завладя нов пазар за себе си. Технологичната компания изведнъж стана най-големият вносител на… говеждо месо в Китай. Huawei успя да получи този необичаен за ИТ компания статут, като премина към бартер – буквално разменя базовите си станции за месо и понякога вино, за да избегне санкциите.

Един от най-големите доставчици на телекомуникационно оборудване в света измисли абсолютно оригинален начин за заобикаляне на западните санкции. Според публикация в портала Tom’s Hardware, компанията е спряла да взема пари за своите продукти – сега предпочита бартер.

Бартер в гигантски размери

Така например, Huawei разменя базовите си станции за месо. Очевидно подобен бартер е придобил наистина гигантски размери, тъй като компанията, която преди няколко години беше един от лидерите на световния пазар за смартфони и таблети, сега се счита за най-големия вносител на говеждо месо в Китай (в статията не са посочени конкретни числа).

Оказва се, че Huawei не се ограничава само до месото. Очевидно китайските базови станции се превръщат не само в храна, но и в напитки, по-специално вино, при условия, благоприятна за всички страни в сделката.

В бъдеще и виното, и говеждото месо попадат на трапезите на жителите и гостите на Поднебесната империя. Специално за продажбата на нетипични продукти Huawei регистрира отделна дъщерна компания Shanghai Mossel Trade Co., която продава вносни хранителни продукти и вина от собствената си марка.

Според публикация на Ройтерс, президент на новосъздадената компания е синът на основателя на Huawei – Рен Джънфей. Финансовият директор на Huawei и дъщеря на основателя на компанията Мън Уанджоу също е посочена като служител на Mossel.

Неволята учи

Говеждо и вино като плащане за базови станции е мярка, която Huawei беше принудена да предприеме. Тя трябва да разпространява продуктите си, но санкциите на САЩ са твърде ограничителни за международния ѝ бизнес.

Доставчикът на месо за Huawei е неназована компания от Аржентина. Поради геополитиката, тя не може да купи хардуер на Huawei за американски долари или китайски юани, а Huawei не се интересува от аржентински песо, поради високата инфлация в Аржентина – в края на 2023 г. тя възлизаше на над 211%.

Бартерът позволява на Huawei да заобиколи валутния контрол, без да привлича вниманието на американските власти. Гардиън твърди, че Huawei за първи път е приложила тази схема през 2019 г., когато бе изправена пред мощен санкционен натиск от Съединените щати. По същото време е основана марката Mossel.

Tom’s Hardware пише, че обемите на бартера набират скорост с течение на времето, особено след повишаване на лихвените проценти в Съединените щати през 2022 г. Това може да бъде повлияно и от факта, че през декември 2023 г. Китай спря двустранно споразумение за валутен суап с Аржентина, което беше удължено през юни 2023 г.

Очевидно Huawei обменя телеком оборудване не само за аржентински хранителни продукти. Чрез своя брандиран онлайн магазин компанията продава аржентинско говеждо, вино от същата страна, както и чилийска сьомга и други чуждестранни храни и напитки в Китай на едро и дребно.

Като опрости нещата, Huawei намери начин да продава своите базови станции на други страни за китайски юани. От една страна, тя трябваше да овладее нов бизнес, а от друга, нямаше контрол или натиск от страна на САЩ.

Коментари по темата: „Техника срещу месо и вино, или как Huawei заобикаля санкциите ”

добавете коментар...

  1. Anonymous

    Не знам защо си мислите, че е оригинален подход.

Коментар