Най-икономичният електромобил харчи 1 кWh на 8 км

Новият Air Pure 2025 на Lucid ида с рекордна енергийна ефективност
(снимка: Lucid)

Американската компания Lucid Motors обяви нов електромобил Air Pure 2025 с рекордна енергийна ефективност. Колата харчи само 1 kWh, за да измине 8 км, благодарение на което се очертава като най-икономичната в света, с пробег 676 км.

Air Pure е най-достъпният модел на Lucid с начална цена от 69 900 щатски долара. Новата версия има батерия 84 kWh (вместо 88 kWh в предишната версия) и иновативна термопомпена технология, която досега се използваше само в модела Sapphire, който струва $249 000.

Тази нова технология, според представители на компанията, значително ще увеличи запаса от мощност в студено време, отбелязва The Verge в публикация за анонса на Lucid Air Pure 2025. Новият модел ще има рекордно нисък разход от 146 MPGe (мили на галон в бензинов еквивалент) и пробег, изчислен от EPA на 420 мили (676 км).

Но фокусирайки се върху енергийната ефективност, Lucid рискува да загуби вниманието на купувачите на премиум EV, които са склонни да ценят луксозните опции като кожена тапицерия и първокласна аудио система.

В допълнение, лидерството на Lucid Air Pure в класацията за икономия може да не продължи дълго. Конкуренти като Mercedes-Benz също разработват суперефективни електрически автомобили. Например, концепцията Vision EQXX може да се похвали с впечатляваща икономия – харчи 1 kWk за изминаване на 8,4 мили.

През 2025 г. всички модели Lucid Air, от Pure до Grand Touring, ще бъдат оборудвани със системата за подпомагане на водача DreamDrive Premium (ADAS), камери за кръгов обзор и наблюдение на мъртвите зони. Актуализиран бордови компютър с увеличена процесорна мощност и удвоен капацитет на паметта обещава по-бързо и по-отзивчиво взаимодействие с информационно-развлекателната система.

Новата гама на Lucid ще включва също Air Grand Touring с пробег от 512 мили (824 км) на цени от $109 900, както и модела Air Touring с пробег от 406 мили (653 км), който ще се продава на цени от $77 900.

Коментар