Приложенията за мобилно забавление продължават да генерират добри приходи както на издателите, така и на магазините за цифрово съдържание. Appfigures проведе ново пазарно проучване и публикува доклад за стрийминг приложенията, който разкрива интересни данни.
Оказва се, че потребителите по света са похарчили общо 3,8 милиарда долара за приложения за мобилни развлечения през първото тримесечие на тази година. В същото време 2,1 милиарда долара от общата сума идват от стрийминг приложения, а други 0,9 милиарда долара са дадени за кратки видео услуги като TikTok.
Разходите за услуги за стрийминг през отчетния период се увеличават с 383%, в сравнение с първото тримесечие на 2019 г. – последният сравним тримесечен период преди пандемията от коронавирус, която допринесе за силен растеж на пазара на мобилни приложения.
Приходите от приложения за стрийминг на музика са нараснали със 191% през същия период, докато приходите от видео услуги с кратък формат са скочили с 1500%. Appfigures приписва този впечатляващ ръст на кратките видео услуги предимно на големия брой потребители, които харчат пари за възнаграждаване на стриймъри в TikTok.
Данните на Appfigures обхващат само мобилни плащания и не покриват приходите, които разработчиците на приложения получават от потребители, абонирани за услуги на своя смарт телевизор или онлайн. Това е особено вярно за Netflix, който отдавна полага усилия да избегне плащането в магазини за цифрово съдържание.
Netflix постепенно премахна платените абонаменти в приложението си за iOS преди няколко години и наскоро започна да уведомява клиентите, които все още плащат за абонамент през App Store, че ще трябва да го направят чрез други методи.
Тези усилия не бяха напразни и през първото тримесечие на тази година Netflix донесе приходи от едва 67 милиона долара на App Store. Това е половината от парите, които аниме услугата Crunchyroll донесе през същия период, въпреки че Netflix е най-изтегляното приложение в App Store през първото тримесечие.