Рекламодателите масово бягат от X на Илон Мъск

Платформата X има проблем с отлив на рекламодатели, сочат проучвания
(снимка: CC0 Public Domain)

Социалната мрежа X е изправена пред масово напускане на рекламодатели, които, според медийни репортажи, са загрижени за нарастването на токсичното съдържание в платформата и политиките на Илон Мъск, собственикът на услугата. 

Само 4% от търговците смятат X за безопасна платформа за марките. Мъск отрича проблеми, свързани с катастрофален спад на доверието от страна на рекламодателите. И ситуацията едва ли ще се подобри в близко бъдеще, отбелязва Engadget.

Рекламният бизнес на X преживява трудни времена и очевидно най-лошото тепърва предстои. Според ново проучване на Kantar, 26% от търговците планират да намалят разходите си за реклама в X през следващата година. Нивото на доверие на рекламодателите в платформата е достигнало историческото си дъно.

Анализът на Kantar, базиран на проучване сред 18 000 потребители и 1000 търговци по целия свят, подчертава колко тежко е пострадал рекламният бизнес на X след придобиването му от Мъск. През последната година и половина много големи рекламодатели спряха или намалиха разходите си в X, поради опасения относно нарастването на броя на омразните публикации и друго токсично съдържание.

Ситуацията се утежнява от действията на самия Мъск, който открито се противопоставя на рекламодателите. По този начин той посъветва марките, загрижени за проблема с речта на омразата, „да вървят по дяволите”, а също така обвини рекламодателите в изнудване.

Въпреки това, както отбелязва проучването, само 4% от търговците смятат X за безопасна платформа за реклама. Това ниско ниво на доверие може да има глобални последици за бъдещето на социалната мрежа, която разчита в голяма степен на приходи от реклама, казват експерти.

X все още не е коментирала резултатите от проучването. По-рано компанията каза пред Файненшъл Таймс: „Рекламодателите знаят, че X сега предлага по-голяма рекламна сигурност за марките, както и подобрени показатели за ефективност и анализи, отколкото когато и да било, като същевременно виждат безпрецедентни нива на използване на платформата”.

Наскоро X даде на съд индустриална група и няколко глобални компании, обвинявайки ги в организиране на „незаконен бойкот” на платформата.

Коментари по темата: „Рекламодателите масово бягат от X на Илон Мъск”

добавете коментар...

  1. Anonymous

    26% масово ли е ве

Коментар