Системите за управление на корпоративните ресурси (ERP) ще стават все по-достъпни. Те постепенно преминават от първоначалния етап, в който бяха възприемани като лукс, към период на масово разпространение.
„Няколко са двигателите на този процес. На първо място това е появата на повече разработчици и конкурентният натиск за намаляване на цените. На второ място – натрупването на опит в екипите по внедряване на ERP системи, който спомага за ускоряване процеса по внедряване и в крайна сметка – понижаване на неговата себестойност“, коментира Иван Аржентински, управител на фирма Алое Ко.
Не е без значение и появата на повече специфични решения или версии за малки и средни фирми, които извадиха този тип софтуерни системи от запазената територия на големите предприятия и направиха техните предимства достъпни за всеки малък бизнес екип.
Занапред ще намалява броят на управителите и собствениците на предприятия, които не са убедени в нуждата от внедряване на ERP система. Очаква се през следващите години българските мениджъри да проявят много по-голяма готовност за внедряване на такива решения. А това е един скрит двигател, който може да повлияе позитивно на пазара и да промени много от прогнозите на анализаторите, смята Аржентински.
ERP представлява клас софтуерни решения за управление на бизнеса, които обхващат всички процеси в една компания – от производството и доставките, през счетоводството и управлението на човешките ресурси, до маркетинга и продажбите.
В близките години наличието на мобилен клиент за достъп до ERP системата постепенно ще се превръща в стандарт и все повече компании ще се възползват от него, спестявайки стотици човеко–часове.
Бързото развитие на системите за офисна комуникация и навлизането на отворени VoIP стандарти в софтуерните телефонни централи създава редица нови възможности за интеграция на телефонията със системите за управление на бизнеса – ERP, CRM и др. Този подсегмент предстои тепърва да се развива, променяйки ролята, която гласовите комуникации имат в бизнес процесите.