От какво са недоволни собствениците на електромобили

Електромобилите стават все по-популярни, но не всеки собственик на такава кола е щастлив от покупката си (снимка: CC0 Public Domain)

Приблизително 10% от собствениците на електромобили съжаляват, че са избрали подобно превозно средство, сочи проучване сред повече от 500 притежатели на е-коли в Съединените щати. Всеки десети смята покупката за грешка, като процентът на недоволните варира в зависимост от марката на автомобила.

Електрическите автомобили стават все по-популярни, но не всеки собственик на такава кола е щастлив от решението си да стане екологичен, според публикация на Qz, която представя резултатите от анкета на American Trucks сред притежатели на електрически превозни средства в Съединените щати.

Причини за недоволството и статистика

Основните причини, поради които хората съжаляват за покупката на електромобили, са липсата на инфраструктура за зареждане, влошаването на батерията, дългото време за зареждане и ограниченият пробег. Но най-интересният аспект на проучването е как варира разочарованието в зависимост от марката на електромобила.

American Trucks анализира данни от Google Trends в 100-те най-големи града в САЩ, като се фокусира върху повече от 20 термина, свързани с оплаквания и съжаления относно електрически превозни средства през последната година. Въз основа на общия обем на търсене на всички термини е създаден индекс, който отразява нивото на съжаления и оплаквания относно EV по скала от 1 до 100, като 100 е най-високото ниво на разочарование. Резултатите от проучването разкриват интересни зависимости.

Средно един на всеки десет собственици на електрически превозни средства съобщава, че съжалява за избора си. Най-нещастни са собствениците на електромобили BMW (20%), Kia (15%) и Tesla (10%).

Повече от един на всеки десет собственици на Tesla CyberTruck съжаляват за покупката си. Сред възрастовите групи, собствениците на електромобили от поколението X (родените между 1965 и 1979 г.) са най-склонни да кажат, че закупуването на електрическа кола е грешка (15%).

Новите собственици на EV, които са закупили автомобила си преди по-малко от година, са най-склонни да съжаляват за покупката си (12%). В същото време 85% от собствениците на електромобили, които съжаляват за покупката си, планират да се върнат към автомобил с двигател с вътрешно горене (ICE).

Средно собствениците на електромобили зареждат превозното средство извън дома си шест пъти месечно за 49 минути всеки път. Това означава 72 пъти годишно, за общо 58,8 часа. Тези, които съжаляват за покупката си, зареждат колата си извън дома средно десет пъти на месец.

Собствениците на EV прекарват средно 4 часа и 54 минути, зареждайки своите електрически превозни средства извън дома всеки месец. Собствениците на BMW прекарват най-дълго време – 11 часа и 10 минути. Собствениците на Tesla прекарват 6 часа и 3 минути.

American Trucks анализира данните за обема на търсене от Google Trends в 100-те най-големи града в САЩ, като се фокусира върху повече от 20 термина, свързани с оплаквания относно електрически превозни средства през последната година. Най-популярните думи за търсене са: „Ремонт на Tesla”, „Проблем с Tesla”, „Ремонт на електромобили”, „Tesla не се зарежда”.

Нарастващи проблеми в ИТ системите

Според изследване на качеството, огласено от J.D. Power в началото на октомври тази година, електрическите и плъг-ин хибридните автомобили се представят по-зле от своите ДВГ еквиваленти в почти всяка категория.

J.D. Power измерва качеството въз основа на докладвани проблеми за 100 автомобила от определена марка. Според проучването, хората, които притежават автомобили с ДВГ, съобщават, че изпитват 180 проблема на 100 превозни средства, докато собствениците на електромобили изпитват 266 проблема на 100 коли.

Франк Хенли, старши директор на Автомобилни тестове в J.D. Power, отбелязва, че собствениците на модерни, богати на технологии електромобили и плъг-ин хибриди три пъти по-често ремонтират новите си автомобили, отколкото собствениците на ДВГ автомобили.

Производителите хаотично се състезават да натъпчат възможно най-много софтуер в своите модели и това създава проблем, който се влошава, според J.D. Power. Хората са разочаровани от фалшиви предупреждения, неточни и разочароващи известия от ИТ системите за подпомагане на водача, особено напречно движение отзад, и автоматично аварийно спиране.

Информационно-развлекателните системи със сензорен екран причиняват главоболия. Електромобилите имат 30% повече проблеми с функциите, контролите и дисплеите, отколкото превозните средства с ICE, сочи статистиката.

Tesla обикновено се представя по-добре в ранните проучвания на J.D. Power, но сега разликата с останалите марки намаляла. Рейтингът на компанията на Илон Мъск се оказа толкова нисък, колкото и на конкурентите.

Анализаторите на JD Power отдават това на големи промени в дизайна на автомобилите Tesla, премахване на традиционните функционални контроли, както и на промени в мигачите и превключвателите на чистачките на предното стъкло.

Коментар