Китайска компания разработи прототип на литиево-сярна батерия с рекордна плътност на съхранение на енергия от 700 Wh/kg. Това е повече от три пъти от възможностите на средната литиево-йонна батерия.
Литиево-серните батерии са безопасни за употреба и съдържат по-малко оскъдни суровини. Изследователите експериментират усилено с подобни разработки, но пробивът ще настъпи едва когато такива батерии влязат в серийно производство.
Китайската компания General New Energy, която се похвали с рекордната енергийна плътност, е основана през 2022 г. от международна група учени. Екипът разполага със собствени производствени мощности и възнамерява сам да достави батериите на пазара.
Заявената рекордна енергийна плътност на прототипа на литиево-сярната батерия от 700 Wh/kg бледнее в сравнение с перспективата за постигане на 2600 Wh/kg, което е особено важно за развитието на електрическата авиация.
Литиево-серни батерии се разработват от много известни компании и стартъпи. Създаването им е сериозно предизвикателство за изследователите. Серните съединения имат ниска проводимост и това намалява мощността на литиево-серните батерии.
Серните и литиевите съединения освен това повишават вискозитета на електролитите, което намалява електрическата проводимост и дори води до свиване на батериите, заплашвайки ги с физическо унищожаване.
Учените е трябвало да работят усилено, за да създадат компенсиращи сярата добавки за електролити и покрития за катоди, които използват сяра, докато анодите на литиево-серните батерии все още се правят от метален литий.
Китайската компания е постигнала сериозен напредък. Литиево-серните батерии вече са налични като прототип и се проучват от производителите на автомобили в много страни. Като всяка нова технология, тя все още е скъпа, но ако започне масово производство, цената ѝ ще стане поносима.