Случка с програмист, който преди десетки години пострада заради честността си, но все пак не остана длъжен на клиент-скъперник, едва сега стана достояние на медиите и предизвика сериозен интерес.
При изпълнение на поръчка на клиент, програмистът разработил специализиран софтуер за управление на склад и веднага намерил на щат служител, който краде от началниците си. Клиентът не повярвал и заявил, че това е просто грешка в програмата, отказвайки да плати на програмиста за извършената работа. Но историята не свършва дотук.
Човешка или софтуерна грешка
Програмистът, представен като Бил в публикация на The Register, създал, по думите му, „доста проста система за контрол на склада” за своя клиент – собственик на малък магазин. Бил признава, че това не му е коствало много усилия, но клиентът скоро се върнал с оплаквания.
Собственикът на магазина твърдял, че програмата, която Бил е написал, не работи, защото продукти, вписани в базата данни, ги няма на рафтовете. Програмистът започнал да търси източника на проблема и го намерил, но изобщо не там, където очаквал – програмата функционирала правилно, за разлика от служителя в склада.
Бил разровил фактурите и записите за доставка и получил ясни доказателства, че управителят на склада тайно премества някои артикули, без да ги записва в програмата, след което ги продава незаконно и прибира парите.
Програмистът предал тази информация на собственика на магазина и добавил, че проблемът с персонала, който открил, е чудесна демонстрация на ефективността на създадения от него софтуер. Но клиентът не мислел така – той продължил да настоява, че програмата на Бил е повредена и отказал да плати за нея.
Няма пари, има проблеми
Тази история, според Бил, се случила преди около 30 години, през 90-те на миналия век. „Клиентът ми размаха софтуерните дискети и каза, че няма да плати £400 за три безполезни диска”, разказва той пред The Register.
След това идва фазата на преговори, в резултат на която Бил все пак успял да получи плащане, но далеч от сумата, която очаквал. Клиентът се съгласил да му плати само 200 лири стерлинги, тоест половината от предварително договорената сума.
След преговори Бил информирал собственика на магазина, че трябва леко да модифицира програмния код – просто да направи последна актуализация в него. В тази актуализация имало малък код, който в последния ден на всеки месец изтривал цялата информация от компютъра, на който е инсталиран софтуерът за инвентаризация.
Скъперникът винаги плаща
След като „актуализирал” програмата, Бил изчакал и в края на месеца, когато неговият код проработил, собственикът на магазина се обадил за помощ. И той бил щастлив да реши всички проблеми на клиента – но само след като му били платени 150 лири стерлинги предварително.
„Възстановяването не беше голяма работа – само един ред на DOS”, казва Бил пред The Register. В същото време се преструвал пред клиента, че върши много сложна и важна работа. „До средата на следобеда всичко магически се върна към живот”, спомня си той.
На следващия месец програмата на Бил отново “почистила” твърдия диск и той пак се съгласил да помогне срещу предварително плащане от £150. По това време собственикът на магазина решил да актуализира своя компютърен парк, тъй като текущите машини били остарели (“очевидно” поради честото изтриване на информация).
Бил си мислел, че това надграждане може да бъде краят на печелившата му връзка с този клиент, но сгрешил. Един ден телефонът му иззвънял и от другата страна бил същият собственик на магазин, който молел Бил да инсталира софтуера за инвентаризация на новите компютри.
Бил не му отказал, но отново поискал да му платят 150 лири стерлинги… предварително.
Преди да критикувате превода,проумейте,че името на програмиста е Бил.
какво толкова, всичко е нормално
Преводът е правен от пълен аматьор нямащ си и идея от местоимения и времена и най-вероятно от Гугъл транслейт.
Към Редакцията:
Не разбирам, дали осъзнавате, че машинният превод не е добър. Все едно е писано от ученик, който не познава глаголните времена. Започвате да бъркате с посоката, в която сте поели.
Очаквам.
бахти и гадния превод!
Дали след време няма да има един АI който така да изнудва човечеството! / по образеца на твореца си/
… Всъщност е прозрял идеята за SaS (Software as a Service), след като не се е сетил да се договори за приемлива по-ниска базова цена и абонамент за поддръжка в жизнения цикъл на софтуера си. (Маркетинговите умения не са му били приоритет, развил ги е в последствие, макар и по не особено коректен начин)😄