Opera бележи 300% ръст на тегленията след балотажа

Откакто в началото на март заработи „балотажният екран“ за избор на браузер за Windows потребителите, Opera Software наблюдава огромен скок в броя на изтеглянията на едноименния й браузър. В някои страни даунлоудите са се увеличили рязко с 300%. Това сподели Йохан Бьорг, вицепрезидент на инженеринговото поделение в норвежката фирма по време на гостуването си в България.

От началото на март всички легални Windows потребители имат избор какъв браузер да ползват. Това става чрез изборен екран, който предлага няколко алтернативи: освен Internet Explorer хората могат да видят Firefox, Safari на Apple, Google Chrome, Opera.

Решението за въвеждане на балотажния екран бе договорено от Microsoft и Европейската комисия след продължителен дебат относно нуждата от свобода на избора на браузър в Windows.

Opera инициира борбата за това право на избор още преди 7 години, припомня Бьорг. Най-сетне всеки Windows потребител ще получи възможност за избор, ликуват норвежките разработчици.
Наясно сме, че не всеки от тези хора, които са си изтеглили Opera, ще стане наш траен потребител. Но дори самият факт, че те са го пробвали, че вече знаят за него – е достатъчен за нас“, казва Йохан Бьорг. Той отчита, че въпреки свободата на избор навярно мнозина потребители ще се върнат към браузъра, с който досега са работили, защото с него са свикнали. Знаейки за алтернативите обаче, те могат да решат по-късно, например след година, да се престрашат и да заложат на друг браузер.
Рязкото увеличаване на броя на изтеглянията на Opera дава вяра на европейската компания, че най-сетне може да завоюва достоен пазарен дял на пазара, който се явява негова родина – Европа. В момента делът на Opera варира силно в различните страни от стария континент, започвайки от нива около 3% (например в Унгария) и достигайки до над четвърт от пазара (например в Русия).
В България делът на Opera се оценява на 6%. Той би могъл доста да се увеличи, убеден е Бьорг. Факт е, че Mozilla Firefox има доста силни позиции в страната, като според разлчните анализатори делът мъ е между 40 и 60%. Подобна силна позиция на браузър, алтернативен на IE, показва, че хората са отворени към новите решения, към различното.
За потребителите е важно да знаят също така, че за да има истински избор и разнообразие, е необходимо да има не просто различни браузъри, но и различни софтуерни „машини“ в тези програми за сърфиране из интернет (т. нар. „енджин“). Става дума за ядрото, сърцевината на програмата. Може да има много на брой браузъри, но ако в голяма част от тях е залегнала „машината“ на един от тях, това де факто не дава истински избор на потребителя – енджинът е един и само обвивките му са различни.

Коментар