Пазарът на носими устройства е готов за нов скок

Проследяването на здравето и фитнеса остава движещата сила зад носимите устройства след пандемията (снимка: CC0 Public Domain)

Растежът в сектора на носимите устройства ще бъде движен от смарт часовници и смарт пръстени. Техните продажби се подхранват от продължаващите опасения на хората за здравето след пандемията и наличието на усъвършенствани устройства, сочи нов анализ на ABI Research.

След скока, предизвикан от пандемията през 2020 г., пазарът на носими устройства, е готов за връщане към растеж. Подхранван от продължаващия интерес на потребителите към здравеопазването и наличието на усъвършенствани устройства, секторът ще расте, воден от смарт часовници и интелигентни пръстени.

Тези устройства все повече се използват за проследяване на фитнес и здравни показатели, както и на симптоми на хронични заболявания. Според изследователската компания ABI Research, световните доставки на носими устройства възлизат на 375 милиона през 2023 г., с прогноза да достигнат 591 милиона до 2029 г., нараствайки средногодишно с 7,7%.

„Проследяването на здравето и фитнеса остава движещата сила зад носимите устройства след пандемията, заедно с напредъка в свързаността и интегрираните сензори, предлагащи на потребителите повече функции на по-ниски цени”, коментира Дейвид Маккуин, директор изследвания в ABI Research.

Умните часовници, които заемат над 40% от доставките на носими устройства през 2023 г., ще продължат да доминират, стимулирани от серията Watch на Apple и нарастващите продажби от марки като Huawei и Honor. Нови функции, като наблюдение на кръвното налягане с помощта на надуваема каишка за китка, и разширяване на нововъзникващи пазари като Индия ще стимулират по-нататъшния растеж.

Някои категории носими устройства обаче, като например фитнес каишки, може да се сблъскат с намалено търсене, тъй като сценариите за използването им се припокриват с тези на други устройства.

Интелигентните пръстени, бързо развиващ се сектор, набират популярност поради своята простота и комфорт. Използвани за безконтактни плащания, проследяване на здравето и интегриране на умния дом, смарт пръстените предлагат прецизни данни чрез близост до кожата. Докато пазарът е фрагментиран, компании като Oura и McLEAR са водещи, а големи марки като Samsung и Apple се очаква да стимулират по-широката информираност на потребителите.

ABI Research предвижда доставките на смарт пръстени да нараснат до 70,5 милиона броя до 2029 г., макар че този сегмент заема само 6% от целия пазар на носими устройства.

Въпреки инерцията, носимите устройства все още не са възприели напълно клетъчната свързаност, която би могла да позволи предаване на данни в реално време за нови сценарии на използване, особено в здравеопазването. Докато 4G смарт часовниците доминират на пазара на свързани носими устройства, въвеждането на 5G Lite (RedCap) и иновациите в чипсетите от Qualcomm и MediaTek може да разширят присъствието на устройствата с клетъчна поддръжка, особено смарт часовниците.

„Следващата фаза на растеж вероятно ще дойде от подобрена функционалност – по-дълъг живот на батерията, подобрени фитнес показатели и по-достъпни дизайни”, заключава Маккуин. „Контролът с жестове и напредъкът в измерването на кръвната захар също могат да променят играта в сектора”.

Коментар