Януарските продажби на Tesla буквално се сринаха в Китай и Европа
(снимка: CC0 Public Domain)
Глобалните продажби на електрически автомобили Tesla намаляха миналата година, макар и със скромните 1%. Но на някои ключови за компанията пазари продажбите са паднали значително, а данните за януари 2025 година са особено тревожни за американския производител.
В Калифорния Tesla регистрира спад от 11,6% през миналата година, колкото и през януари тази година в Китай. В същото време продажбите в Германия са паднали с 59,5%, а във Франция с 63% през януари.
Калифорния остава най-големият пазар в САЩ за автомобилите на Tesla и също така е дом на най-стария завод за сглобяване на електрическите коли на компанията, въпреки че централата ѝ е в Тексас от няколко години, отбелязва Electrek. Но в случая, поговорката „у дома дори стените помагат” не е валидна, предвид статистиката за продажбите на Tesla в щата през миналата година – броят на регистрираните електромобили от марката е намалял с 11,6% до 203 221 единици.
Между другото, това не пречи на Tesla да заема 52,5% от местния пазар на електрически превозни средства, въпреки че преди година компанията можеше да претендира за 60,1%.
Европейските и китайските статистики са от януари тази година. В Китай Tesla е продала 63 238 електрически превозни средства миналия месец, което е спад от 11,5% спрямо същия месец на миналата година.
На този фон успехът на лидера на местния пазар BYD е още по-очевиден – китайският производител е продал 296 446 електромобили и плъгин хибриди, бележейки ръст от 47% на годишна база. Други местни производители на електромобили също показват положителна динамика на продажбите.
В Европа най-големият пазар за колите на Tesla се определя лесно от адреса на местния завод на компанията – това е Германия. Но тук Tesla е продала само 1277 нови автомобила през януари, което съответства на спад от 59,5% на годишна база. Пазарният дял на компанията в Германия е паднал от 14% на 4%.
Януарските продажби на Tesla се сриват с 63% във Франция, с 38% в лудата по EV Норвегия и с 8% в Обединеното кралство. Анализаторите смятат, че неуспехите на Tesla на германския пазар се дължат не само на проточилото се чакане на обновения кросоувър Model Y, но и на политическата активност на Илон Мъск, която започна да се отразява на Германия.
Между другото, германският пазар на електрически превозни средства като цяло показа ръст от 54% през януари, а колите на местния автомобилен гигант Volkswagen са в челните редици на този подем. Малко известна извън Европа, дъщерната марка Seat се нареди на второ място, а друга дъщерна марка Skoda се задоволи с третото място.
BMW също показва положителна динамика на германския пазар през януари, докато компания на Tesla, но с по-малко изразен спад в продажбите, правят Mercedes-Benz, Audi и Smart.
Предполагам, че е временно затишие, защото се чака съвсем скоро новия модел да се появи, който да е още по-впечатляващ с нововъведения.
Лудостта на мъсканара почва да дава резултати :)))))
Много хубава, добра и приятна новина, а в края на тази година да е още по-хубава, по-добра и по-приятна.