
Финансовите услуги се насочват към модел на самообслужване, благодарение на автоматизацията и изкуствения интелект (снимка: CC0 Public Domain)
Финтех компанията Access Finance внедри в мобилното приложение на основния си продукт Бяла Карта вътрешно разработен AI чатбот. Изкуственият интелект е достъпен за клиентите на Бяла Карта, ползващи Android.
Иновацията е предназначена да осигурява моментна и денонощна поддръжка на основните клиентски запитвания. Решението е значителна стъпка към подобряване на обслужването чрез автоматизация и изкуствен интелект, подчертаха от компанията.
AI-чатботът вече отговаря в реално време на най-честите запитвания и заявки, свързани с увеличаване на кредитния лимит, проверка на наличност по сметката, детайли за транзакции и насоки за използване на картата.
Автоматизацията на тези стандартни заявки елиминира времето за изчакване и позволява на потребителите да получат необходимата им помощ в момента на възникване на тяхната нужда и независимо от часа и местоположението.
Клиентската обратна връзка показва положителни резултати. 33% от разговорите се провеждат извън стандартното работно време, спрямо 11% при чат с агенти, по данни от компанията.
За първите 24 часа от старта на услугата над 100 клиенти са увеличили кредитния си лимит след получено моментално одобрение от чатбота – процес, който преди отнемаше до два дни. Само 2,6% от разговорите през чатбота стигат до необходимост от прехвърляне към реален агент, уточниха от Access Finance.
Чатботът е разработван и усъвършенстван в продължение на година, преминавайки през задълбочени проучвания, тестове и интеграция в системите на компанията.
„Не искахме просто да създадем чатбот”, коментира работата по проекта Велко Каменов, директор „Кредитен риск и анализ на данни” в Access Finance. „Целта ни беше да предложим решение, което реално да отговори на основните проблеми на клиентите и да освободи нашите агенти за по-сложни запитвания”.
Внедряването на все повече AI решения в обслужването на клиентите ще направи финансовите услуги още по-достъпни и удобни, като същевременно клиентите са подпомагани да управляват по-ефективно своите средства, коментираха от компанията.
„Финансовите услуги се насочват към self-service модел, а AI инструментите правят възможен и ускоряват този процес, към който и ние се стремим да се доближаваме все повече”, добави Велко Каменов.
Компанията вече работи по следващите подобрения, вкл. автоматизирано увеличение на кредитния лимит в реално време след получено одобрение, разширяване на услугата в Румъния и Испания през 2025 г. и автоматизирано управление на картите – блокиране, активиране и промени по тях чрез чатбота.