Документите за данъчни оценки и наследници ще бъдат изцяло дигитализирани
(снимка: CC0 Public Domain)
Нотариусите ще имат електронен достъп до удостоверенията за данъчна оценка и за наследници. Това заяви министърът на електронното управление Валентин Мундров на среща с ръководството на Нотариалната камара в лицето на председателя Луиза Стоева и нейния заместник Красимир Анадолиев.
Министерството на електронното управление се ангажира да подпомогне процеса по премахване на изискваните към момента на хартия документи за удостоверение за данъчна оценка и това за наследници.
„Тези документи трябва да бъдат изцяло дигитализирани и нотариусите трябва да имат електронен достъп до системите, за да се сведе до минимум движението на хартия”, каза Мундров.
По думите му, мярката цели да улесни административните процеси за гражданите и бизнеса, като същевременно ограничи риска от злоупотреби и дублиране на данни.
Оптимизацията на тези услуги ще допринесе за по-бързо, прозрачно и ефективно обслужване, при запазване на висок стандарт на сигурност и проверимост, допълни още министърът.
И двете страни бяха категорични, че злоупотребите намаляват драстично, когато документите се проверяват по електронен път, и се договориха, че конкретните последващи етапи ще се случват с активен диалог и сътрудничество.