
Нови цени на онлайн услугите на Microsoft, бизнеса Onlinе Services, влизат в сила от 1 ноември 2025 г. Компанията ги привежда в съответствие с цените на Microsoft.com и елиминира „програматик” отстъпките.
Microsoft актуализира своя подход към ценообразуването за онлайн услуги в корпоративните споразумения в името на последователността и прозрачността, според уверенията на компанията, но това може да принуди някои клиенти да плащат повече.
Много клиенти, особено по-големите, се радват на значителни отстъпки чрез корпоративно лицензиране. Промяната, която ще приведе ценовия модел на онлайн услугите в съответствие с вече въведени услуги като Azure, „отразява нашия постоянен ангажимент за по-голяма прозрачност и съгласуваност във всички канали за покупка”, казват от компанията.
Онлайн услугите включват продукти като Dynamics 365 и Windows 365. Точно колко голяма отстъпка ще получат клиентите, зависи от сделката, която са сключили. Планирата промяна означава, че „ценообразуването ще се приведе в съответствие с цените, публикувани на Microsoft.com”.
Според компанията, „тази промяна намалява сложността на лицензирането, като позволява на партньорите да инвестират по-малко време в оценка на цените и програмите на Microsoft и повече време в работа с клиентите по техните бизнес нужди”.
„С опростени и стандартизирани цени, партньорите могат да насочат фокуса си към предоставяне на уникални услуги, които ще стимулират растежа на техните клиенти”, допълват от Microsoft.
Но анализаторите са на друго мнение. „Нито клиентите, нито експертите по лицензиране приемат това обяснение. Вместо това, те казват, че ходът е част от непрекъснатия стремеж на Microsoft да премести всички, освен най-големите търговски клиенти, от EAs към други видове канали, като Microsoft Customer Agreements (MCAs) и MCAs for Enterprise (MCA-E)”, коментира Мери Джо Фоли, главен редактор на Directions on Microsoft.
„Microsoft работи активно, за да изисква от по-малките и средните клиенти да работят с доставчици на облачни решения (CSPs), като същевременно грабва клиентите с най-голям обем за себе си”, казва Фоли.
Чрез премахване на отстъпките за обем и директно насочване към най-големите клиенти, Microsoft ще може да увеличи приходите си от услуги по-бързо, отбелязва The Register в публикация за предстоящата промяна в ценообразуването.
Промените, които се отнасят за онлайн услугите, ще влязат в сила на 1 ноември 2025 г. и ще се прилагат при следващото подновяване на договора на клиента или ако той направи нова покупка, която не е посочена в ценоразписа му за клиенти (Customer Price Sheet).
Ситуацията вероятно ще обърка някои клиенти и има голяма вероятност те да плащат повече, тъй като програматик отстъпките ще бъдат премахнати.
Според Роб Хорвиц от Directions, някои клиенти са загубили и своите мениджъри на акаунти по време на съкращенията на Microsoft през 2025 г. „Някои програматик отстъпки се премахват. Имената на някои неща се променят”, казва той.
„Но значението и процедурите за подготовка за предстоящи преговори по договор остават до голяма степен непроменени. Все още е важно да сформирате и управлявате вътрешния си екип за преговори по договор, да изясните текущото си използване и бъдещите си нужди от продукти на Microsoft, да разберете специалните отстъпки, които получихте последния път, които трябва да се поддържат, и да разработите финансови модели за различни сценарии”, пояснява Хорвиц.
Или клиентите биха могли да решат, че сега е подходящ момент най-накрая да настояват за алтернатива, коментира The Register. Обединеното кралство, например, плаща 1,9 милиарда паунда годишно на Microsoft за лицензионни разходи, което е за сметка на данъкоплатците.
