EMC България с двуцифрен растеж през Q1″10

Изключително успешно първо тримесечие отчете корпорацията EMC преди броени дни – ръст на постъпленията от 92%, резултат от възстановяването на ИТ разходите на предприятията и стартирането на нови ИТ проекти. Това е най-успешната четвърт в историята на компанията. Успешно и с двуцифрен растеж е първото тримесечие и за българското поделение на EMC, въпреки че за разлика от САЩ у нас кризата е точно в разгара си. На родна земя компанията, традиционно предпочитана от големите корпоративни организации, е успяла да навлезе сериозно и сред средните предприятия.

Данните изнесоха днес мениджъри от EMC само час преди старта на традиционната партньорска среща „Velocity Channel Update“.

През изтеклата една година от предишната партньорска среща досега ние обявихме нови дистрибутори и нови партньори, резултат от което е, че се забелязва стабилен растеж, – обясни Оана Пиперова, мениджър за канала в EMC България. – Преди работехме предимно по големи проекти, но сега имаме много нови клиенти в сегмента среден бизнес и пазарният ни дял се разшири значително“.

От миналата година дистрибутор на голямата корпорация е един от най-успешните и опитни дистрибутори у нас – Солитрон. За софтуерните системи на EMC пък се грижи дистрибуторът NDB. Освен тях EMC има още седем партньора у нас: глобалните партньори S&T и Fujitsu Technology Solutions, както и фирмите CNSys (статут на “premier solutions partner”), AOSIA, Global Consulting, Intelinet, Paraflow и Mnemonica (със статут на “affiliate partner”).

Не търсим голям брой партньори. Търсим такива, които имат добри възможности и ресурси – както финансови, така и човешки, защото за нас е важно партньорите ни да имат обучени специалисти и да инвестират в знание“, добави Оана Пиперова. Няколко от партньорите на фирмата са отпаднали през изминалата година в резултат на тежката икономическа обстановка, тъй като програмата на EMC включва и финансов критерий за участие.

Освен силните партньори, друга част от обяснението за успеха през първото тримесечие е свързана с отминаването на кризата в САЩ. Силен фактор, според Пиперова, е и наличието на иновативни продукти, които позволяват на клиентите да инвестират по-малко и постигат повече ефективност. „До този момент повечето организации са задържали парите си, за да изчакат и видят какво ще стане. Други потребители, макар и да са по-малко, вече са имали по-нисък клас решение от нашата гама и са стигнали до необходимостта от преминаване към по-висок клас решения“, коментира мениджърът за канала на EMC у нас.

Държавната администрация, телекомите и банките остават най-активните сектори, внедряващи решения на EMC. От локалния офис на корпорацията отчитат реализацията на 4 големи успешни проекта плюс 25 нови клиента от сегмента на средния бизнес. Това са организации от сферата на производството, ютилити и др.

От EMC забелязват все по-силен интерес към „облачните“ решения на компанията. Няколко „cloud“ проекта вече са в процес на развитие в региона, разкри Аарне Парнаслу, регионален търговски директор за Централна Европа.

За партньорите на голямата корпорация „облакът“ е нова възможност за бизнес. Сега те могат да предлагат големите системи за съхранение не просто като продукт, който продават, но и като услуга за клиентите си. При този сценарий партньорът не продава готов продукт, а хоства решение, което организациите могат да използват „под наем“.

Няколко такива проекта вече вървят в компании от Полша, Австрия, Сърбия, разкри Аарне Парнаслу. Те са в процес на реализация при телеком компании. Други фирми пък все още са в процес на оценяване на тази възможност. В момента много от партньорите залагат в бизнес-плановете си евентуалното бъдещо предлагане на облачна услуга и съответната промяна в бизнес-структурата.

У нас също е в процес на реализация мащабен проект за „облачна“ система на база технологиите на EMC, издадоха от корпорацията. Очаква се системата да заработи до месец. Реализацията е в компания от ютилити сектора.

Коментар