
Целта на българските железници е да бъдат осигурени нови и надеждни локомотиви. „Такива, които не се запалват, не се повреждат и не изгарят трансформаторите си. Това ще намали закъсненията и ще ги направи [железниците] значително по-енергийно ефективни“, заяви вицепремиерът и министър на транспорта и съобщенията Гроздан Караджов.
100% от бързите влакове вече се обслужват от локомотивите Siemens Smartron. Това е поредна важна крачка към постигането на съвременен и екологичен железопътен транспорт, каза Караджов, който въведе днес в експлоатация три нови електрически локомотива Siemens Smartron.
„Новите машини са кръстени на български личности, които имат принос към железницата – Георги Икономов, Захари Стоянов и Борис Колчев. Още днес те ще поемат своите дежурства, като два от тях ще се отправят към Бургас, а третият – към Русе“, поясни вицепремиерът.
Новите Siemens Smartron са част от договор за доставка на 10 локомотива на обща стойност малко над 91 млн. лева. С тях общият брой на локомотивите Siemens Smartron в състава на БДЖ вече е 24, а последният по договора ще бъде доставен преди края на 2025 г.
Локомотивите са оборудвани с най-съвременни технологии за безопасност на движението, които значително намаляват риска от инциденти.
„Въпреки че преодоляването на предизвикателствата в железопътния сектор е сложен процес, ние вече търсим варианти за закупуване или наемане на нови пътнически вагони и резервни такива, за да отговорим на нарастващото търсене“, съобщи вицепремиерът.
Той посочи, че до края на годината недостигът на пътнически вагони ще достигне 70 и се разглеждат възможности за кандидатстване по климатичния фонд на ЕС, с цел подобряване на транспортната инфраструктура и намаляване на социалните неравенства в по-бедни региони.

3 коментара
БДЖ е символ на цялата държава – изоставени са да се доразпаднат от кражби. Освен пътнически превози, БДЖ може да пренася и много стоки от Китай и храни и значително да се намали броят тирове по магистралите и така да се удължи срокът на експлоатация на асфалта, но БДЖ е задънена улица.
“ще ги направи [железниците] значително по-енергийно ефективни” – обясняващите с КПД около 80 процента за локомотивите от 80те години и съвременните с КПД около 90 процента …. за тези 10% ефективност ли се борим харчейки млрд ? Ако заговорим за 46-та серия локомотиви там разликата ще падне и до 5% – така че много обичам изказвания, всичко ще подобрим само един млрд. ще трябва и накрая това всичко е в сфертата на грешката, извинявайте но 5% се икономисва и с намаляване на 2-3 спирания по даден маршрут и без да купуваш нищо, примерно влаковете да пропускат през деня някои спрвки, които не са натоварени много.
бдж е черна дупка за потъване на пари, кражби в огромни размери, неефективност и изостаналост