
Идеята за бърза смяна на батериите на електромобилите не успява да се наложи. Компанията Ample, която развиваше този проект, обяви фалит. Подобни решения все още не могат да пробият на пазара.
Доскоро Ample промотираше услуга за бърза смяна на батериите на електрически превозни средства, но сега компанията банкрутира. В документа за фалит се посочва, че активите ѝ варират от 10 до 50 милиона долара, а пасивите – от 50 до 100 милиона долара.
Стартъпът търси финансиране от 6 милиона долара за подкрепа на оборотния капитал и финансиране на процеса по фалит. В момента компанията е съкратила всички служители с изключение на двама.
Ample твърди, че е разработила автономни станции за смяна на батерии, които могат бързо да се разполагат локално, евтини са за производство и адаптивни към всеки дизайн на електрическо превозно средство с модулна батерия, което ще ги направи по-лесни за използване от производителите.
Компанията обещаваше, че смяната на батерията отнема около 5 минути и тази операция ще струва само 13 долара.
Но напоследък самият пазар на електрически превозни средства се бори за оцеляване и темата за лесно сменяеми батерии не е актуална.
През годините Ample привлече инвестиции и си партнира с Shell, Mitsubishi и Stellantis. Възможно е някоя от тези компании да придобие всички или част от активите на стартъпа.
В момента единственият относително успешен пример за бързо сменяеми батерии на електрическите превозни средства е този на китайската компания Nio.
