Техническите специалисти трябва да развиват своите комуникативни умения, за да общуват ползотворно с другите отдели в компаниите, съветва проучване на Xantus Consulting. Почти всички ИТ директори (96%), участвали в анкетата, са признали, че подчинените им не се разбират добре помежду си, съобщи slilicon.com.
Много трудно в ИТ отделите могат да бъдат открити способности за управление на деловите отношения, лидерски качества и комуникативни умения, сочи проучването на британската компания. Подобни качества биха помогнали на специалистите да видят ситуацията в цяло, а не да разглеждат случващото се като чисто технически проблем.
Хората, притежаващи изброените качества, виждат ситуациите по-ясно, отколкото редовите технически специалисти. Те обаче се намират много трудно и струват скъпо. По-добре е в един ИТ отдел да има неголям кръг от професионалисти с подобни умения, отколкото голям брой редови изпълнители, смята Май Бел, ИТ директор на Kingfisher.
Освен недостиг на кадри със социални умения, CIO-тата, участващи в проучването, се оплакват и от липса на специалисти с определени технически компетенции. Така например, 69% от анкетираните изпитват трудности при търсене на кадри с познания по ИТ стратегии и архитектури, а над половината не могат да намерят професионалисти, разбиращи от бизнес анализ.
Около 39% от ИТ директорите биха желали да имат в екипа си специалисти по обществени проекти. Три четвърти от анкетираните пък твърдят, че изпитват трудности при търсене на подходящи випускници за своите организации.