Тестват език на жестовете за мобилни телефони

Всички знаем какво е да изпратиш съобщение или имейл, чието послание е погрешно изтълкувано. Следва поредица от допълнителни съобщения с цел да обясним какво сме имали предвид, а първоначалното съобщение напълно е изгубило своя смисъл.

Това е една от причините, поради която инженери в Университета на Вашингтон тестват инструмент, наречен MobileASL, който засича движение, за да идентифицира езика на жестовете и да предава изображения през мобилните мрежи. Понякога само думите не са достатъчни.

„Често текстът обърква и не е ясно какво точно означава”, казва пред CNET News Тонг Сонг – китаец, който учи в университета за глухи Gallaudet във Вашингтон и участва във въпросния тест. “С MobileASL  хората могат да се гледат лице в лице, очи в очи и да се разбират много по добре един друг”.

Професорът по електрическо инжинерство Ив Рискин споделя, че груповото проучване на MobileASL сред 11 ученици е първото, което показва как глухите и хората с увреден слух в САЩ използват мобилни видео телефони. Изследователите планират стартиране на по-мащабно полево проучване тази зима.

Инженерите в момента работят върху оптимизиране на компресираните видео сигнали за езика на жестовете, като повишават качеството на образите в зоната на лицето и ръцете, за да намалят скоростта на предаване на данните до 30 Kbps. С цел намаляване на енергийния разход, телефоните използват сензори за движение, които определят кога се използва език на жестовете.

Разбира се, телефони като HTC Evo и iPhone 4 поддържат видео-конферентни връзки, но широколентовите компании блокират подобни комуникации в техните мрежи, като предоставят платени схеми за предаване на по-обемисти данни.

Междувременно, екипът от Университета на Вашингтон е изчислил, че MobileASL използва само 1/10 от честотната лента на видеоконферентното приложение iPhone FaceTime и може да бъде интегрирано във всеки един телефон, който разполага с камера от страната на екрана. С други думи, за да използвате MobileASL, не е нужно да имате iPhone и да плащате такси за широколентов достъп.

„Искаме да предоставим достъпно и надеждно ASL за възможно най-много устройства”, казва Рискин. „Важно е да има равен достъп до технологиите за мобилни комуникации”.

Екипът на Рискин е установил, че от 200 проведени телефонни обаждания по време на проучването, разговорите продължават средно 90 секунди. „Знаем, че тези телефони работят в лабораторна среда, но в ежедневния живот на хората условията са доста по-различни. Това проучване е важна стъпка към практическото приложение на технологията”.

Извадката от 11 ученици безспорно е малка и всички те са академично класифицирани като глухи или с увреден слух и със стремеж към компютърна кариера. Поради това изследователите няма да могат да идентифицират проблемите с използване на интерфейса, докато не се направи по-мащабно проучване и то не само сред технически грамотни потребители.

Коментар