Globul ще сезира Комисията за регулиране на съобщенията (КРС) за някои некоректни практики на другите оператори, които създават съществени затруднения за потребителите, желаeщи да пренесат своите номера.
Към 17 септември 2010 г. близо 800 коректно попълнени и отправени искания за пренос на мобилни номера в мрежата на Globul чакат одобрение от страна на Мобилтел, който отказва отговор с мотива „технически проблем”, твърдят от Globul.
„Това е в пряк ущърб на потребителите и в нарушение на приетите от КРС и трите оператора функционални характеристики на услугата. На практика тези клиенти са лишени от възможността да изберат по-добрите и предпочитани от тях услуги”, се казва в официално изявление на Globul.
Искания за пренос, отправени от Globul към БТК, също стоят без отговор по-дълго от установения в нормативите двудневен срок. „Нещо повече, тази компания изцяло и напълно немотивирано отказва пренос на аналогови фиксирани номера, което също е в нарушение на правилата”, посочват от Globul.
Globul ще информира КРС и за практиката към компанията да бъдат отправяни некоректно попълнени или непълни искания за пренос на номер, след което на клиентите да се дава обяснението, че Globul немотивирано отказва пренос на номер.
Компанията призовава КРС да предприеме необходимите мерки тези практики да бъдат незабавно прекратени.