За няколко секунди в лабораториите на McAfee се установяват новите онлайн опасности и след като бъдат регистрирани, се предприемат мигновени мерки срещу тях, стана ясно на вчерашния семинар, посветен на решенията за информационна сигурност в публичния сектор. Форумът в София бе организиран от дистрибутора COMPUTER 2000 и подкрепен от Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията.
McAfee представи интересни проекти, като примери за прилагане на различни конфигурации от решения в зависимост от потребностите на организациите. Веригата магазини “SUPERVALU” (над 2500 магазина и над 30 000 устройства, свързани в мрежа – компютри и POS терминали) използва “McAfee Application Control “ и “McAfee Change Control”, за да контролира работата на софтуерните продукти, използвани в компанията. Всяка промяна се дефинира предварително и се изпълнява по точно определен начин, ползвайки библиотека за инфраструктурата на информационните технологии (ITIL).
През март 2008 г. от компютрите на голямата верига супермаркети „Братя Ханафорд” (около 270 магазина) изтича информация и излага на риск кредитните карти на 4 000 000 души, което довежда до 1800 злоупотреби до този момент. Именно този случай подтиква “SUPERVALU” да предприеме сериозни мерки за сигурност, залагайки на McAfee.
В транспортната индустрия друг гигант е заложил сигурността си на McAfee – Frontier Airlines. Компанията разполага с 6000 работни места в 48 щата и 10 международни офиса. Сигурността на мрежата е гарантирана от решението „McAfee Firewall Enterprise”. То осигурява защитата на личните данни на пътниците и сигурността на комуникациите в централния и между отдалечените офиси.
При работа с много доставчици и дистрибутори, какъвто е случая с немската компания A.T.U., е важно да има ефективна комуникация между страните. Чрез „McAfee Web Gateway” и „McAfee Email Gateway”, A.T.U. са минимизирали спама с 99% и се предпазват се от злонамерен софтуер, идващ чрез електронни съобщения или от интернет. По този начин се е увеличила и производителността на хората, работещи в компанията, посочиха от McAfee.
Същото решение се използва с успех в много училища по света. Спирането на писма с прикачен злонамерен код, филтрирането на посещавани уеб страници, линкове, препратки, трансфер на файлове през приложения за чат или peer-to-peer се оказва в огромна полза за сигурността на информацията в училищата.
Много банки, правителствени институции и учреждения ползват продуктите на МcAfee. BOCI – водеща инвеститорска банка в Китай е разрешила проблемите със сигурността си чрез „McAfee Host Data Loss Prevention”, „McAfee Endpoint Encryption”, „McAfee Encrypted USB”, „McAfee Total Protection for Endpoint” и „McAfee ePolicy Orchestrator”. Това гарантира сигурност на данните, чрез въвеждане на политики за сигурност, при попаднал в чужди ръце преносим компютър на банката и вируси. Същите продукти се ползват и от Memorial Hermann Healthcare System, чийто 15000 работни станции и информацията в тях са вече добре защитени.
Специалистите на McAfee наблегнаха и на конзолата за централизирано управление ePO (ePolicy Orchestrator), която се явява комплексно решение за защита на всички нива в една информационна структура. То спестява нуждата от управление на няколко конзоли и решения на различни марки (one managing all products) и намалява броя на наетия квалифициран персонал за неговата поддръжка.