„Аз, проклетникът” прави пробив в 3D киното

Последната холивудска 3-D анимация „Аз, проклетникът” прави крачка напред в производството на по-интелигентни филми. IBM обяви, че е работила в сътрудничество с Illumination Entertainment, за да помогне на компанията да се справи с огромните изисквания при създаването на новата супер продукция.

Поради все по-голямото значение на анимационните и визуални ефекти, процесът на дигиталното преобразуване се превръща в конкурентно предимство на малки и големи студия. Процесът включва буквално стотици хиляди отделни изображения, които са създадени на ръка и преобразувани чрез дигитална анимация, за да изградят ефективно всеки отделен кадър на филма, като всичко това изисква силна изчислителна мощност.

Процесът на анимиране на „Аз, проклетникът” е генерирал 142 терабита данни –  количество, което се равнява на трафика, генериран от над 118 активни потребителя на MySpace или 250 000 стрийминга на 25 милиона песни.

„Аз, проклетникът” представлява пробив в развиващия се модел за съвместно, географски-разпределено създаване на дигитални филми. Творци от САЩ, Франция и други страни завършват едно масивно филмово начинание, което обикновено бива оставяно на по-големи холивудски студия, в които всички участници в процеса работят на едно и също място, коментира Крис Меледандри, продуцент на „Аз, проклетникът” и основател на Illumination Entertainment.

Illumination Entertainment работи в сътрудничество с Mac Guff Ligne, парижко студио за дигитални продукции, за да завърши 12-месечната интензивна работа по графичната част и рендерирането на 3-D анимацията, която се равнява на до 500 000 кадъра на седмица. За да завърши проекта, екипът е имал нужда от бързо проектиране и изграждане на специална сървърна ферма, която да има капацитета да се справи с тежките работни потоци между 330–те члена на екипа, съставен от аниматори, продуценти и помощен персонал.

За екипа на продукцията е било необходимо и ефективно от гледна точка на пространство ИТ решение, което е лесно за конфигуриране, управление и разширяване. За да се избегнат потенциално високите разходи за използването на климатична инсталация, свързани с денонощния непрекъснат работен режим на центъра за данни, компанията се е нуждаела и от енергоефективна технологична платформа.

Illumination се обръща към IBM и техния парижки бизнес партньор Serviware за изграждане на сървърна ферма въз основа на системата iDataPlex. Цялото пространство, необходимо за помещаването на центъра за данни, се равнява на четири паркоместа в гаража на студиото – това представлява половината от първоначално отделеното пространство.

Използваното от студиото решение iDataPlex на IBM включва иновацията Rear Door Heat eXchanger, охлаждана от врата с водно охлаждане, която позволява на системата да работи без да е необходимо да се използват климатици. Така се пести до 40% от електрическата енергия, използвана в стандартните сървърни конфигурации. Като цяло, инсталацията включва 6 500 процесорни ядра.

Благодарение на възможностите на рендериращата технология на IBM и на уменията на аниматорите, творческата визия е превърната в реалност чрез завършването на един забавен филм. Създадена е и основата на една голяма производствена верига за разработване на нови проекти.

Филмът, в който главният герой Гру планира да се превърне в най-великия супер злодей, излезе на екран вчера и у нас, разпространяван от Форум Филм България.

Коментар