МС одобри договора с „Луфтханза Техник София”

Министерският съвет одобри проект на договор между правителството и "Луфтханза Техник София" ООД за изпълнение на инвестиционния проект и проекта за обучение за придобиване на професионална квалификация.

Със същото решение е упълномощен министърът на икономиката, енергетиката и туризма да сключи договора и да предостави средства за финансово подпомагане на проведено обучение от "Луфтханза Техник София" ООД.

„Луфтханза Техник София" е дружество с ограничена отговорност, в което съдружници са „Луфтханза Техник" АД, Германия (80%) и „Бългериан Авиейшън Груп" ЕАД, София (20%). Германското дружество „Луфтханза Техник" АД е с едноличен собственик на капитала „Луфтханза" АД и е най-голямата компания в състава на „Луфтханза Техник Груп" АД.

Основната дейност в новосъздаденото предприятие на германското дружество е за обслужване и основен ремонт на самолети Боинг и Еърбъс на две технологични линии. С новата база, германското дружество разширява дейността си в Европа и включва София като база за техническо обслужване на съвременни самолети, предназначени за клиенти от Европа, Близкия Изток и Северна Америка. Дружеството има такива бази в Хамбург, Берлин, Шанън, Будапеща и Малта.

Инвестицията на „Луфтханза Техник София" ООД възлиза вече на над 32 млн. лв. Тя ще бъде завършена в по-кратък от предвидения 3-годишен срок, като общата й стойност ще надхвърли 35 млн. лв.

Важна част на проекта е предвиденото обучение на служителите. Към 31 юли т.г. са обучени 327 специалисти. Към момента общата численост на персонала е над 350 служители, при планиран брой от 360 души в края на 2010 г. и през следващата година.

С решението на Министерския съвет се предвижда възстановяване до 25 на сто от допустимите разходи за извършеното обучение за придобиване на професионална квалификация, в размер до 1.8 млн. лв.

„Луфтханза Техник Груп" АД включва 49 компании в света, с годишен оборот от около 4.7 млрд. евро.

по темата: „МС одобри договора с „Луфтханза Техник София””

добавете коментар...

  1. Иван Иванов

    Наричам се Иван Иванов за да избегна последствията които несъмнено ме очакват.

    Работя като авиотехник повече от 30 години в авиокомпания ………….. ЕР,която смени три пъти името си във времето поради различни причини.
    Знае ли Правителството за какво превежда 1.8 млн. лв на
    „Луфтханза Техник Груп.Сигурно знае но си мълчи.
    Аз мога да отговоря с прости думи.
    За Производство на Фитери (съвременни крепостни селяни)
    Обученоето се извършва В ИВТ,но по програма на Луфтханза,и тъй като програмата за обучение не отговаря на PART 66 то това обучение важи само за Луфтханза Техник и служи за закрепостяване на кадрите с 5 годишен договор.
    С две думи правителството плаша за производство на съвременни роби които работят на двете линии на хангара,който преди принадлежеше на авиокомпания Балкан
    За 5 години смазват момчетета от работа,а те не могат да напуснат поради голямата неустойка.След 5 години 90% напускат,а птез това време машината за смилане на хора наречена Lufthansa Technik Sofia е подготвила нови 150 работника.Казано на прост народен език правинелството плаща милиони на Lufthansa Technik за да си обучи чираци които да работят за 5-6 пъти по-малко пари от техните колеги в Германия. Това се нарича Дисктиминация.Лично аз бих задал въпроса:
    Защто Луфтханза Техник Груп АД няма клонове в държави като
    САЩ.Франция,Англия.Защо прабителството на САЩ не отпуска милиони на Луфтханза за обучение на кадри.

Коментар