Сериозен ръст на ноутбук пазара у нас

Пазарът на персонални компютри в България е намалял с 1,3% по обем през третото тримесечие на 2010-та, спрямо същия период на миналата година, по данни на IDC.

Възстановяването на РС пазара се оказа по-бавно от очакваното, въпреки растежа през първата половина на годината, отбелязват от местния офис на анализаторската компания.

Икономическата рецесия провокира по-нататъшно консолидиране на пазара, а глобалните доставчици като Acer, HP и Asus държат общо 50% от продажбите на компютри у нас, сочи анализът.

Ноутбуците са основен двигател на пазара, с 16,8% ръст в продажбите на годишна база. Търсенето на мини ноутбуци остава силно – всеки пети продаден портативен компютър на потребителския пазар е бил от тази категория.

В същото време, пазарът на десктоп компютри e продължил да страда през третото тримесечие, с 35,7% спад на годишна база, отбелязва IDC. Фирмите са останали предпазливи на фона на засилващите се слухове за предстоящо увеличаване на данъците, а домашните потребители все по-често избират портативни устройства.

Устойчивият потребителски сегмент, който е движен в голяма степен от навлизането на евтини преносими компютри, продължава да поддържа целия пазар на компютри.

IDC отчита значително забавяне в спада на продажбите на бизнес-ориентирани РС в сегмента над $1000. Това може да е показател, че са започнали циклите на обновяване на техниката в малките и средни фирми.

"Ние сме предпазливо оптимистични по отношение на следващите няколко тримесечия, както в потребителския, така и в комерсиалния сегмент", заяви Евелин Стоев, старши анализатор в IDC България.

"Очакваме агресивното ценообразуване, наблюдавано напоследък, да продължи с въвеждане на нови модели на пазара в периода на Коледните празници", допълни Стоев.

по темата: „Сериозен ръст на ноутбук пазара у нас”

добавете коментар...

  1. editor

    Пазарът като цяло – ноутбуци плюс настолни РС – е намалял, заради големия спад при настолните. Но сегментът на ноутбуците бележи ръст, това са фактите

  2. !!!

    Само аз ли не мога да проумея как хем има сериозен ръст, хем пазара още в първото изречение има СПАД. Тва вероятно е някакъв велик маркетингов трик, да обясняваш че има ръст, като всъщност има спад 🙂

Коментар