Стартъпи представиха иновативни проекти

Стартиращи иновативни компании от региона представиха своите разработки на конференцията TISEE 2011 (Тechnology Innovation Summit: Eastern Europe) миналата седмица в София. След предварителен преглед журито допусна 9 компании да представят проектите си пред индустриални лидери. Разработките са в областта на онлайн услугите, мобилните разплащания, приложния софтуер и финансовите услуги.

Екипът на 11tags демонстрирадостъпна QR технология, чрез която иска да създаде “Интернетът на цените и интерактивните стоки”. Идеята е посредством QR код, приложение за мобилен телефон и умело използване на социалния елемент, да се предоставят стоки и  услуги на клиентите на преференциални цени или пък след като определено количество потребители са проявили интерес да се “отключва” определена промоция.

Ballistic Cell пък предлагат уеб базирана платформа за персонализирана комуникация и рекламни послания. Платформата дава възможност за импорт и управление на клиентски данни, проектиране и автоматизация на всички процеси, свързани със създаване, управление и разпространение на документи с променлива информация (фактури, банкови извлечения, напомнящи писма) и други видове комуникация с клиенти и бизнес партньори. Решението ще предоставя и данни за ефективността на кампаниите, ще предлага най-подходящите комуникационни канали за всеки клиент и продукт в зависимост от зададения бюджет. Потребителите лесно ще управляват кампаниите си, ще създават персонализирани имейл съобщения, както и sms и mms послания. Заплащането на продукта ще се формира въз основа на използваните модули, което го прави достъпно дори за малки предприятия.

На конференцията бе представено и вече придобилото известност мобилно приложение iMediaShare (iMS) на Bianor, което осигурява удобен достъп на потребителя до всякакво онлайн мултимедийно съдържание през домашния телевизор, превръщайки всеки смартфон в лична, портативна “set-top” кутия. Приложението вече е свалено над 300 000 пъти от App Store на Apple и добавя по 1000 нови потребители всеки ден. Благодарение на това, че не изисква никакво допълнително оборудване или софтуер и работи безпроблемно с всички “свързани” телевизори и стереоуредби, по-разпространените конзоли и blu-ray четци, iMediaShare вече е спечелило престижната награда “Innovative Enterprise of the Year Award 2010”. iMediaShare бе и един от победителите в панелаEntrepreneur X Factor.

DataStrata излязоха с приложението HotelPad – “персонален concierge”, който позволява на гостите на даден хотел да се възползват максимално от всички предлагани услуги и от хотелската партньорска мрежа. HotelPad може да се предлага като хардуерно устройство или като мобилна апликация за таблети, а пълната интеграция с хотелската разплащателна система елиминира нуждата от кеш, обмяна на валута и дори използването на кредитни карти. Всички покупки и услуги на клиента се синхронизират със сметката му, дори и такива извън хотела – например сметка в ресторант, който е включен в системата. В допълнение, HotelPad може да се ползва и като изключително персонализирана рекламна платформа, която комуникира директно с потребителите. Приложението на DataStrata спечели втория билет за SeedCamp.

Embrioo, друг от представените проекти, се явява интернет базирана платформа за превръщане на груби идеи в бизнес концепции, ползвайки идеите, уменията и знанията на хора от цял свят. Това е модел, при който всеки човек с идея, която иска да продаде, инициира отваряне на виртуален офис и кани екип от необходимите специалисти, за да я доразвият заедно в бизнес концепция. Работи на принципа на т.н. отворена иновация – без поръчка от страна на клиент. Екипът се сформира като временна компания, в която всеки допринася с това, в което е специалист, но никой не инвестира средства предварително. Крайният продукт (бизнес концепцията) е собственост на целия екип и след като е готов, се предлага на купувач. След продажбата на концепцията, всеки член от екипа получава „своя дял”. Обратният процес също е възможен – когато купувач поръчва и се възползва от професионалисти с разнообразни гледни точки, опит и експертиза. За всеки проект се разчита на различни хора, идващи от различни краища на света.

Екипът на Gnergy разработва софтуер в помощ на инженери и архитекти при проектиране, изпълнение и поддръжка на “зелени”, енергийно-ефективно сгради. Програмата създава завършена симулация на сградата, която безпроблемно се интегрира със “строителните” програми AutoDesk и Revit Suite и позволява оптимизиране на енергийните показатели на сградата, подобряване на вътрешната среда, осветлението, въглеводородните емисии, количеството на използваната вода и др.

Neural Bros представи Recmnd – услуга за интелигентно, алгоритмично препоръчване на съдържание въз основа на това, което потребителят разглежда в момента. Уебмастерите, инсталирали recmnd, имат достъп до контролен панел, през които настройват визуално и количествено препоръките на системата.  Recmnd има възможност да се подобрява и самообучава, работи с всеки един език.

OpenBuildings разкри възможностите на интелигентна, филтрируема директория от сгради, която позволява на посетителите-фенове бързо и лесно да намерят интересуващата ги архитектурна информация. Съдържанието се събира от различни онлайн източници: Flickr, YouTube, Vimeo, Amazon и други, за да се обогати предлаганият ресурс. Сградите се показват по различни начини – като грид, списък и слайдшоу, както и върху Google Maps – всеки от които предоставя различно преживяване.

Проектът StockPodium цели да намали времето и усилията, които хората влагат в откриване на качествени снимки с изяснени авторски права и на достъпна цена – така наречените сток-снимки, които станаха популярни благодарение на сайтове като iStockPhoto, Fotolia и Dreamstime. Най-важно предимство на услугата е, че позволява снимките да се претърсват не само по ключови думи, а и на базата на визуална подобност – използване на снимка, по която да търсите. Това е изключително удобно, тъй като и фотографите, които продават своите снимки чрез сток-агенциите, и хората, които ги купуват, изпитват затруднения да описват с думи снимките, когато ги качват или търсят. От особено значение за успеха на проекта е привличането на фотографи, които да продават снимките си през StockPodium. Много ценни ще бъдат снимки с локално съдържание от местни фотографи. Сток-фотографията предлага възможност на много хора да превърнат хобито си в доходоносен бизнес.

Журито на TISEE в състав Борислав Иванов, Тодор Митов, Шон Парк, Скот Шапиро, Джо Лазаръс и Ерик Дима излъчи за победители iMediaShare и HotelPad. Двата проекта ще участват на следващото събитие SeedCamp.

Коментар