Грийнпийс смъмри „облачните” компании

На фона на шумните кампании, които насърчават производителите на електроника да премахнат токсичните материали от продуктите си, Грийнпийс насочи вниманието към потреблението на енергия от 10-те топ фирми за облачни услуги.

Оказва се, че голяма част от въпросните услуги се захранват с неекологични енергийни източници и компаниите не разкриват колко енергия употребяват, според новия доклад „Колко чисти са данните ви?”.

И докато Yahoo, Google и Akamai имат преднина в рейтинга, заради това, че подкрепят зелената енергия, Грийнпийс остро критикува Apple, Twitter и Facebook за липса на публичност, съобщи GreenTech.bg.

„ИТ индустрията често определя т.нар. Cloud Computing като новия зелен модел за нуждите на ИТ инфраструктурата, но твърде малко компании разкриват данни, които позволяват това да се прецени обективно”, се казва в доклада.

„Съществува голям контраст между функционалността на продуктите и нарастващата липса на прозрачност за влиянието им върху околната среда и потреблението на енергия. Притеснителен е фактът, че ИТ компаниите отказват да разкрият количеството на използваната електроенергия, емисиите на въглерод и ядрените отпадъци, получени в резултат на поддържане на дигиталната инфраструктура”, алармира еко организацията.

ГрийнПийс дава на Akamai високата оценка „В” за прозрачност, защото компанията публично обявява „облачните” си емисии. Тя полага усилия ежемесечно да предоставя на клиентите си обобщена информация за въглеродните емисии, генерирани при преминаване на данни през нейните сървъри.

Във връзка с тенденцията за създаване на енергийно ефективни продукти и процеси и революцията в дизайна на центровете за данни, Грийнпийс заявява, че ИТ компаниите изостават с производството на енергия, необходима за задоволяване на потреблението им. Някои компании използват голям процент електричество, генерирано от изгарянето на въглища, за да захранват центровете си за данни. Apple оглавява тази класация с 54,5% енергия от въглища, следвана от Facebook, която беше в центъра на кампанията на Грийнпийс, целяща да намали този процент.

Скорошно решение за това къде да локализира центъра си за данни донесе на Yahoo оценка „В” за разположение на инфраструктура. Същия рейтинг Грийнпийс дава на IBM и Google за техните стратегии за намаляване на вредния ефект.

Google огласи плановете си да закупи 100 мегавата вятърна енергия от проект, който ще заработи по-късно тази година. Тази новина беше последвана от друго нейно изявление, че скоро е инвестирала $100 милиона в проект в Орегон, който се очаква да стане най-големият източник на вятърна енергия. Google обаче получи  лошата оценка “F” за прозрачност, а Twitter се сдоби с “F” във всички категории.

Коментар