Все повече потребители се ориентират към смартфони за сметка на базовите хендсети. Тази тенденция осигури възход на компании като Apple и Samsung, които контролират пазара на "умни" устройства, по данни на Strategy Analytics |
Apple контролира близо една пета от пазара на смартфони, по-точно 18,5%, благодарение на продадените над 20 милиона броя iPhone устройства. Samsung Electronics държи 17,5% с продажби на 19,2 милиона броя смартфона. Делът на Nokia пада до 15,2%, спрямо 38,1% година по-рано.
В последните 12 месеца Nokia губи пазарен дял, тъй като все повече потребители се насочват към устройства с операционни системи от Apple и Google. Спадът принуди Nokia да потърси партньорство с Microsoft и да заложи на Windows Phone като основна платформа за своите устройства.
Apple дължи възхода си на качествата на iPhone и успешната експанзия на международните пазари, в частност Китай и останалите страни от Азия.
Samsung се изкачва на второ място, благодарение на широкото възприемане на смартфона Galaxy S. Вместо да го позиционира като ключов телефон за един доставчик, компанията продава модела чрез колкото се може повече оператори, което се оказа по-успешна стратегия.
Корейската компания е продала 5 милиона броя Galaxy S II през първите 85 дни от пускането му на пазара. Бързите подобрения, които компанията прави, могат да я изведат скоро и до първото място на пазара за смартфони.
Като цяло, пазарът бележи 76% ръст до 110 милиона продадени устройства през второто тримесечие.
Друга анализаторска компания, IDC, твърди, че Apple е удвоила дела си на пазара на телефони, вкл. обикновени и смартфони, до 5,6% през второто тримесечие, бележейки най-високия ръст от всички доставчици. "Ябълката" държи четвърто място, непосредствено след LG Electronics.
Nokia остава лидер с дял от 24,2% през второто тримесечие, спрямо 33,8% година по-рано. Компанията контролира сегмента на телефоните от нисък клас, продавани на развиващите се пазари.
Samsung, който също продава базови телефони, заема втора позиция на световния пазар. Делът на компанията леко е намалял (с 0,2%), тъй като част от потребителите се преориентират към по-скъпи устройства.